کد خبر: 204936 - تاریخ: دوشنبه، 21 سپتامبر 2020 - 12:07

بهره‌برداری از فاز اول موزه دفاع مقدس گیلان در بهار سال آینده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول موزه دفاع مقدس گیلان در بهار سال آینده گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان به‌زودی تدوین‌شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۰۰ جلد کتاب می‌شود.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسین مصطفی پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به‌مانند یک گنج بی‌انتها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس اتفاقات و فداکاری‌های بسیار زیادی رخ داد که بعضی از آنان قطعاً امداد غیبی بوده و باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع امروزی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خاطرات و اتفاقات دوران دفاع مقدس را به گنجی عظیم در ماندگاری جمهوری اسلامی تشبیه کردند لذا باید به‌درستی از این گنج بی‌انتها استخراج شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  گیلان نام‌گذاری دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی را برازنده آن دوران دانست و بیان کرد: وجب‌به‌وجب خاک این سرزمین آغشته به خون پاک شهیدان است زیرا آنان با جان‌فشانی و فداکاری‌های خود باعث ماندگاری نظام مقدس اسلامی شدند.

مصطفی پور با اذعان به اینکه دوران دفاع مقدس منجر به خودکفایی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شده است، تصریح کرد: مسؤولان باید لحظه‌به‌لحظه دوران دفاع مقدس را سرلوحه کار خود و اداره کشور قرار دهند زیرا جوانان جمهوری اسلامی توانستند از تهدید در دوران جنگ تحمیلی یک فرصت ساخته و کشور را به یک خودکفایی برسانند.

وی جامعه ایثار گران را بازگوکنندگان شفاهی خاطرات و فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و افزود: یکی از وظایف حفظ نشر و آثار دفاع مقدس جمع‌آوری خاطرات شفاهی ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس است چون آنان زبان ناطق آن دوران بوده و شهید و ایثارگری را حس کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  با تأکید بر استخراج راویان فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را از کوچه‌پس‌کوچه‌های کشور تصریح کرد: ایثارگران تمام لحظات دوران دفاع مقدس را درک کرده و گنجینه غنی فرهنگ شهادت هستند که باید از آنان به‌درستی بهره‌مند شد زیرا یک عده سعی دارند در بیان خاطرات دفاع مقدس اقرار کرده و گروهی دیگر هم که تعدادشان زیاد است سعی بر عدم بازگو کردن فرهنگ ایثار در جامعه دارند زیرا منافعشان به خطر می‌افتد.

مصطفی پور از برنامه مدون حفظ نشر و آثار دفاع مقدس در جمع‌آوری خاطرات شفاهی آن دوران خبر داد و گفت: شهدا و فرهنگ فداکاری و شهادت در بسیاری از مواقع و در بزنگاه‌های حساس به داد مسؤولان و جمهوری اسلامی رسیده است به همین منظور باید خاطرات شفاهی آن دوران را از راویان اصلی و کسانی که نقشی مهم در آن دوران داشتند استفاده کرد.

وی با اذعان به اینکه نسل جدید تشنه شنیدن فرهنگ دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی و فرهنگی به سر برده و استکبار در تلاش است تا اتفاقات و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهد ولی اگر جوانان نسل جدید از آن دوران خاطرات بشوند قطعاً تا پای جان خود از این کشور و نظام محافظت می‌کنند لذا از تمامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخواست دارم خاطرات شفاهی خود را مکتوب کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش مؤثر جوانان گیلانی در دوران دفاع مقدس افزود: گیلان علیرغم اینکه هزاران کیلومتر از جبهه‌های دوران دفاع مقدس فاصله داشت ولی ۹۷ هزار رزمنده، هشت هزار شهید، دو هزار و ۷۰۰ آزاده و‌۲۷ هزار جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و در همین راستا و بر اساس برنامه ششم توسعه دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان به‌زودی تدوین‌شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۰۰ جلد کتاب خواهد شد.

مصطفی پور افتتاح موزه دفاع مقدس را آرزوی ۱۸ ساله مردم گیلان دانست و بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و پیگیری‌های فرمانده سپاه قدس گیلان و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبالغی در این خصوص به گیلان اختصاص‌یافته و فاز اول موزه دفاع مقدس در فروردین‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads