کد خبر: 204902 - تاریخ: یکشنبه، 20 سپتامبر 2020 - 09:21

معاون استاندار گیلان:

نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل تشدید شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل مختلف این استان تاکید کرد.

به گزارش خوبان،  محمود قاسم نژاد شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: در هفته های اخیر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی مشاغل کاهش یافته لذا ضروری است تا نظارت ها تشدید شود.

وی اظهار داشت: پلمپ واحدهایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند نیز باید در دستور کار بهداشت و بازرسی و نظارت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان گزارش بازرسی هفته اخیر را ارایه ندادند، تصریح کرد: اگر این مهم تداوم یابد و به نظارت ها کم توجه ای شود ناچاریم تا در هفته بعد جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اسامی شهرستان ها را اعلام کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس از دو هفته گذشته اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا یا فوت ناشی از کرونا در دانش آموزان و معلمانی که در مدارس حضور یافته اند، نداشته ایم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به گزارش های جمع آوری شده از ۱۵ شهریور تا چهارشنبه گذشته بر مبنای بازدیدهای میدانی، گزارش مدیران، نظرسنجی از مدارس و گزارش سایر دستگاه ها گفت: ۹۷ درصد مدارس از ۱۵ شهریور باز بوده و عوامل آموزشی، مدیر، معلمان در مدارس حضور دارند.

جابر اخلاقی با بیان اینکه در این مدارس از چند دانش آموز تا ۵۰ نفر برای آموزش حضور می یابند، افزود: ۹۸ درصد کادر آموزشی شامل مدیر، معلم و غیره نیز در مدرسه حضور دارند و ۲ درصد عدم حضور به دلیل بیماری های زمینه است.

وی با اشاره به آموزش دانش آموزان به دو شیوه حضوری و غیرحضوری و اینکه الزامی برای حضور آنان در مدارس نیست، اظهار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی، ۶۷ درصد از اولیاء علاقمند به آموزش حضوری فرزندانشان با رعایت ایمنی و سلامت آنان هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ درصد مدارس گیلان از دستگاه تب سنج برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: دستگاه ضدعفونی کننده در درب ورودی ۱۹ درصد مدارس نصب شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۳۲ درصد آموزش ها به صورت حضوری و ۶۸ درصد غیرحضوری در حال انجام است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads