کد خبر: 204855 - تاریخ: شنبه، 19 سپتامبر 2020 - 09:16

رئیس سازمان صمت استان گیلان

غیرفعال بودن ۶۰ درصد معادن گیلان/ایجاد توسعه بدون برداشت از معدن امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان صمت گیلان با ابراز تأسف از غیرفعال بودن‌۶۰ درصد معادن کشف‌شده در استان گفت: ۱۰۶ معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علیرغم پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ۶۰ درصد آن غیرفعال و‌ ۴۰ درصد آن فعال هستند.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالقوه استان گیلان در برخورداری از معادن مختلف اظهار کرد: معادن در تمامی دنیا یک ظرفیت در تولید ثروت بوده و استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا در تمامی نقاط گیلان معادن مختلف وجود دارد که می‌تواند به اقتصاد و افزایش تولید ثروت در کشور کمک کند.

وی با ابراز تأسف از غیرفعال بودن‌۶۰ درصد معادن کشف‌شده در استان گیلان گفت: ۱۰۶ معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علیرغم پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ۶۰ درصد آن غیرفعال و‌ ۴۰ درصد آن فعال هستند.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اذعان به اینکه فعال شدن دیگر معادن وجود در استان منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود، بیان کرد: یک‌هزار و ‌۳۲۷ تن ظرفیت معادن کشف‌شده در استان گیلان است که استفاده صحیح از آن بسیار اقتصادی بوده و باعث پیشرفت گیلان می‌شود لذا در این خصوص و برای ساماندهی معادن فعال غیرفعال گیلان اقدامات بسیار خوبی اندیشیده شده است.

دلق‌پوش از ممنوع بودن صدور استخراج معدن برای گروه‌های معدنی یک الی سه در استان‌های شمالی خبر داد و تصریح کرد: عمده نیازهای استان‌های شمالی در حوزه معدن از این گروه‌های یک الی سه (شن و ماسه و سنگ) می‌باشد ولی متأسفانه صدور پروانه معدن به درخواست منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ممنوع اعلام‌شده ولی سازمان صمت با انجام این کار مخالف است ولی در کشورهای اروپایی تا عمق ۱۵۰ متر هم از ظرفیت‌های معدنی خود استفاده می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه توسعه استان گیلان نیاز به مجوز‌ بهره‌برداری معدن و برداشت مصالح دارد، گفت: ایجاد راه‌آهن و ساخت جاده و اتوبان نیاز به مصالح و شن و ماسه دارد ولی از سال ۹۶ مجوز بهره‌برداری صادر نشده و برای واحدهای معدنی دارای مجوز هم باید از منابع طبیعی استعلام‌های لازم را بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads