کد خبر: 204852 - تاریخ: شنبه، 19 سپتامبر 2020 - 09:07

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

شهرداری ها در پرداخت سهم کتابخانه های گیلان اهمال نورزند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بر ضرورت همکاری شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصد قانونی کتابخانه ها تاکید کرد.

به گزارش خوبان، پریسا کرمی، افزود: درآمد کتابخانه های عمومی از محل حداقل نیم درصدی درآمدهای هفتگانه شهرداری هاست، لذا ضروری است که شهرداری ها در این راستا همکاری نمایند.
وی، آسیب های پیش روی ناشی از فقدان توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابداران و فعالان حوزه کتاب را در آینده ای نه چندان دور متوجه همه افراد جامعه دانست.
وی با اشاره به هزینه های سنگین نگهداری بنای ساختمان کتابخانه ها، حقوق و مزایای کارکنان و خرید تجهیزات و انجام تعمیرات فیزیکی این کتابخانه ها، کمبود منابع مالی و پشتوانه مناسب قانونی از مجموعه کتابخانه های عمومی را بزرگترین مشکل این نهاد برشمرد.
کرمی، برگزاری محافل ادبی، کارگاه های آموزشی ویژه کودکان، نوجوانان، افراد بزرگسال، مادران و گروه های خاص، نشست های کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب و نیز برگزاری جشنواره ها و پویش های متعدد کتابخوانی را از برنامه های مهم مجموعه کتابخانه های عمومی برشمرد و گفت: همه این تلاش ها برای رشد آگاهی های اجتماعی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها در جامعه صورت می گیرد و چنانچه حمایت های مسئولان از مجموعه پررنگ تر از گذشته باشد این فعالیت ها گسترش یافته و تاثیر جدی تری بر روی جامعه خواهد داشت.
وی، با اشاره به فعالیت های متنوع کتابخانه ها افزود: امروز کتابخانه های عمومی از حالت بده و بستان کتاب خارج شده و به فعالیت های فرهنگی متنوع و جذابی برای علاقمند کردن افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی روی آورده اند.
کرمی، با اشاره به وجود بیش از یکصد کتابخانه عمومی در سراسر استان، یکی از مهمترین نیازهای این مجموعه برای توسعه کتابخانه ها و نیز رفع مشکلات در حوزه تامین تجهیزات و کتاب را حضور خیران و حامیان کتاب و کتابخوانی در این عرصه عنوان کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads