کد خبر: 204841 - تاریخ: جمعه، 18 سپتامبر 2020 - 16:33

مدیرعامل آبفای گیلان :

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، نیاز آبی شهرهای برخوردار را تا سال ۱۴۲۵ تأمین می‌کند

مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید بازرس کل استان گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، نیاز آبی شهرهای برخوردار تا سال ۱۴۲۵ را تأمین می نماید.

به گزارش خوبان، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به آغاز بهره برداری آزمایشی از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، زیرساخت بسیار مهمی برای گیلان ایجاد شد که ۷۰ درصد مردم استان از مزایای این پروژه بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه گفت: روستاهای در مسیر خط انتقال نیز از این تصفیه خانه بهره مند می شوند و تأمین نیاز آبی مناطق برخوردار از این تصفیه خانه تا سال ۱۴۲۵ پیش بینی شده است و ۲۴ روستا نیز تحت پوشش این تصفیه خانه خواهد بود.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه با همکاری گروهی شاهد بهره برداری از این تصفیه خانه هستیم تصریح کرد: اداره کل بازرسی از ابتدای انعقاد قرارداد BOT تا مراحل اجرای کار که با ریسک های زیادی مواجه بودیم، در کنار شرکت آبفای گیلان بود تا همه چیز به صورت قانونی مسیر درستی را طی نماید.

وی همچنین اتصال این تصفیه خانه به شرق گیلان را پر ریسک دانست و گفت: به منظور برقراری این اتصال، مناطق شرقی گیلان با قطعی آب ۳۴ ساعته مواجه بودند که با برنامه از پیش تعیین شده نسبت به اطلاع رسانی گسترده و استقرار تانکرهای آبرسانی و توزیع آب بسته بندی اقدام شد.

 حسینی با اشاره به اینکه فاز اول این تصفیه خانه در سال ۷۸ وارد مدار بهره برداری شد افزود: فاز دوم به روش BOT در سال ۹۲ انعقاد قرارداد شد و از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن شروع شد که یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین تصفیه خانه های موجود کشور و مجهز به دستگاه های به روز و جدید است و از تجهیزات ساخت ایران با رعایت استانداردهای مورد نظر نیز استفاده شد و در سال ۱۳۹۹ به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن فاز اول مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و افزایش ظرفیت تولید آب به میزان ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه ، ۲۶ حلقه چاه با ظرفیت ۲۶۶ لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج شده اند تا در مواقع اضطراری و بحران مورد استفاده قرار گیرند.

سیف الله مسرور بازرس کل استان گیلان ضمن تقدیر از مجموعه آبفای گیلان، تأمین آب شرب استان را از مقدس ترین مشاغل دانست و از آن بعنوان مجاهدت خاموش یاد کرد و گفت: چون مکرر از آب استفاده می شود و به راحتی در دسترس است قدردان این نعمت الهی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تصفیه آب سخت و پیچیده است افزود: کارکنان آبفای گیلان علاوه بر خدمت به مردم، پاسدار این نعمت الهی هستند و دقت نظر و زحمات این مجموعه در ارائه این خدمت بسیار ارزشمند است.

بازرس کل استان گیلان با تأکید بر اینکه در ساخت مجموعه عظیم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان چند شاخصه وجود دارد افزود: آینده نگری از اهم آن است که تنها به مشکلات روز اکتفا نشده و شایسته تقدیر است و دومین شاخصه، استفاده از توانمندی های بخش خصوصی است که در این حوزه نیز موفقیت ارزشمندی بدست آمد.

وی استفاده از تجهیزات نوین و به روز را از دیگر شاخصه ها اعلام کرد و گفت: علیرغم همه مشکلات کنونی و با توجه به تحریم ها، تأمین این تجهیزات در خور تحسین است و همچنین استفاده از آب مطمئن، از بهترین منابع کشور همچون رودخانه های سپیدرود و شهر بیجار از شاخص های بسیار خوب و ارزشمند است.

 مسرور همچنین یادآور شد: بعنوان دستگاه نظارتی، هدف، اجرای کار، به روال و چارچوب قانونی است و برداشتن موانع تکلیف است و آماده همکاری و ارائه مشاوره هستیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads