کد خبر: 204834 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 سپتامبر 2020 - 17:00

معاون بازسازی و بنیاد مسکن روستایی گیلان

بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای گیلان ساخته شد

معاون بازسازی و بنیاد مسکن روستایی گیلان از ساخت نزدیک به ۳۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای روستاییان توسط این نهاد در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در دولت تدبیر و امید در استان خبر داد.

به گزارش خوبان، امیر رضا رحمتیان اظهار داشت: برای ساخت این واحدهای مسکونی پنج هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شده و مابقی آن نیز آورده های مردمی بوده است .

 معاون بازسازی و بنیاد مسکن روستایی گیلان تصریح کرد: علاوه بر این؛ بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای احداث واحدهای مسکن روستایی با سود ۲ درصد در استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر احداث واحدهای مسکونی در روستاها در استان؛ بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ۲ هزار و ۵۵۹ واحد پرداخت شده ؛ ضمن آنکه در همین مدت ؛ ۸۹۱ واحد تکمیل و بهره برداری شده است.

رحمتیان، همگن و همخوان بودن خانه ها با معماری سنتی گیلان و رعایت اصول فنی و بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله مزیت های اجرای این طرح در دولت تدبیر امید عنوان کرد.

در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی روستایی محرومان در استان طی هفته گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد توان خرید خانه و یا حتی پرداخت اجاره خانه را ندارند ، این طرح بسیار ارزشمند است.

معاون بازسازی و بنیاد مسکن روستایی گیلان اظهار داشت: جزییات دقیق تر این طرح در استان با انجام برنامه ریزی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads