کد خبر: 204819 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 سپتامبر 2020 - 12:41

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در غرب استان گیلان، همزمان با هفت بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در استان‌های مختلف کشور، با دستور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خوبان، محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در آئین افتتاح بیمارستان تالش در این مرکز درمانی اظهار کرد: برای ساخت این بیمارستان با استانداردهای خوب با ۱۵ هزار و ۹۹۵ متر مربع زیربنا در سه طبقه، ۹۹۰ میلیارد ریال هزینه شده و هزینه های تامین تجهیزات و وسایل پزشکی مورد نیاز علاوه بر هزینه احداث آن است.

وی افزود: شاخص های برخورداری استان از تخت در این دولت ارتقا یافته است و به زودی در این بیمارستان بخش جراحی قلب نیز ساخته و راه اندازی خواهد شد و یک بیمارستان بزرگ نیز در مرکز استان گیلان در دست ساخت است و برای تکمیل ان به حمایت دولت نیاز است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش، بهره برداری از بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی با بخش‌های مختلف جراحی و درمان، این شهرستان را به مرکز جراحی قلب غرب گیلان تبدیل می‌کند و بیماران به جای صرف هزینه و وقت زیاد برای مراجعه به رشت از خدمات بیمارستان تالش استفاده خواهند کرد.

دکتر حسین نعمتی گفت: تالش بعد از رشت دومین شهرستان گیلان از نظر وسعت و جمعیت است و مجموعه شبکه بهداشت و درمان تالش با یک بیمارستان دولتی، یک بیمارستان خصوصی، ۲ کلینیک خصوصی، ۸۹ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز جامع سلامت ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر را پوشش می دهد.

وی افزود: بیمارستان قدیم تالش با بیش از ۵۰ سال قدمت، از لحاظ فیزیکی و بخش های مختلف دچار مشکل بود و با توجه به فعال بودن طرح تحول نظام سلامت در کشور و عزم راسخ مسئولان امر به تمرکز زدایی امکانات درمانی از مراکز استان ها و انتقال به شهرستان ها و نقاط محروم، نیاز ضروری به بیمارستان جدید و مجهز در تالش به شدت احساس می شد.

به گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امروز همزمان هشت بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

سید کامل تقوی نژاد بیان کرد: این بیمارستان‌ها با هزینه ای بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان ساخته شده و زمینه اشتغال سه هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم آورده اند و با بهره برداری از این پروژه‌ها، بالغ بر ۱۲۵ هزار متر مربع و همچنین هزار و ۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads