کد خبر: 204793 - تاریخ: چهارشنبه، 16 سپتامبر 2020 - 09:39

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

تسویه نیمی از بدهکاری علوم پزشکی گیلان|پیگیری خرید خوابگاه ۳۰۰ نفره دانشجویان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی گیلان پیش از پذیرفتن مسوولیت دانشگاه، اظهار داشت: علی رغم کاهش درآمد دانشگاه در پی شیوع کرونا، خوشبختانه نیمی از بدهکاری های پرسنلی و غیرپرسنلی، پرداخت‌شده است.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه ضمن تسلیت ایام محرم و گرامی داشت دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شورای فرهنگی دانشگاه در تمامی دوران یاری گر دانشگاه علوم پزشکی بوده‌ است و این همکاری همه‌جانبه در دوران کرونا به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه علیرغم استعداد و تلاش‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی به این حوزه کمتر توجه شده است، افزود: فضای فرهنگی، دانشجویی و ورزشی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مناسب نبود اما طی یک سال اخیر تلاش کردیم تا از ظرفیت ملّی و استانی استفاده کرده تا زیرساخت‌های حوزه سلامت را ارتقا دهیم.

پیگیر خرید خوابگاه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره برای دانشجویان علوم پزشکی هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه در جهت رفع کمبودهای حوزه سلامت گیلان، خاطرنشان کرد: برای رفع کمبودهای حوزه سلامت به‌ویژه فرهنگی و دانشجویی، برای ساخت خوابگاه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره شاهد مشارکت فعالانه وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه هستیم و تلاش‌ها در این مسیر در حال نهایی شدن است.

تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی است

دکتر سالاری در این نشست همچنین به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه برای رفع کمبودهای حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: برای احداث بخشی از زیرساخت‌های حوزه سلامت به‌ویژه در سایت لاکان، بیمارستان پورسینا و رازی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه آماده اجرای طرح‌های عمرانی است و اعتباری که برای تکمیل آن‌ها پیش‌بینی‌شده حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

نیمی از بدهکاری‌های پرسنلی و غیرپرسنلی علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر تسویه شده است

این مقام مسوول با اشاره به بدهکاری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه قبل از پذیرفتن مسوولیت دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از این بدهکاری‌های پرسنلی و غیرپرسنلی پرداخت‌شده و این از محل درآمدهای دانشگاه نیست چون در شرایط کرونایی درآمد دانشگاه عمدتاً منفی بوده در حالیکه در کنار توسعه زیرساخت‌های سلامت، زمان پرداخت مطالبات کارکنان و کادر درمان نیز کوتاه شده است.

خدمت به مردم توصیه و سیره عملی بزرگان دین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست بر اهمیت کار  جهادی و  خدمت‌رسانی  تأکید کرد وآن را یکی از مصادیق قابل توجه در عرصه فعالیت فرهنگی دانست. ایشان ضمن اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام که حضرت فرمود:هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد. اظهار داشت: در گزاره‌ها و تعابیر اسلامی بزرگان دین علاوه بر توصیه به خدمت‌رسانی، خود نیز در خدمت به مردم پیشرو و پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه هم این مهم در حال جریان است، افزود: در حوزه‌های مختلف دانشگاه، بدون شک اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است که خرید خوابگاه‌ دانشجویی یکی از آن اقدامات قابل تحسین می باشد.

گفتنی است؛ در این نشست معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به ارایه  گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حیطه مأموریت این معاونت پرداخت و از حمایت‌های دانشگاه به جهت اعتلای برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه پیگیری‌های رییس دانشگاه برای خرید خوابگاه دانشجویان ت

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads