کد خبر: 204763 - تاریخ: دوشنبه، 14 سپتامبر 2020 - 11:48

رئیس پلیس راه استان گیلان

تصادفات رانندگی در جاده‌های استان گیلان ۲۳درصد کاهش یافت

به گزارش خوبان ،  سرهنگ جاور صفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران وضعیت تصادفات جاده‌ای گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از آغاز امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات جاده‌های برون شهری گیلان ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است. رئیس پلیس راه استان گیلان آمار جان‌باختگان ناشی […]

به گزارش خوبان ،  سرهنگ جاور صفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران وضعیت تصادفات جاده‌ای گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از آغاز امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات جاده‌های برون شهری گیلان ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌های برون شهری را هم متذکر شد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ نفر به علت تصادفات در جاده‌های برون شهری گیلان جان خود را از دست داده‌اند که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های برون شهری گیلان نیز امسال ۹۳۵ نفر کمتر از سال گذشته مجروح شده‌اند افزود: ۲۷ درصد از علت وقوع تصادفات در جاده‌های برون شهری استان گیلان عدم توجه به جلو در حین رانندگی بوده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان علت ۱۹ درصد از تصادفات جاده‌ای استان را عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و افزود: ۱۹ درصد از علل تصادفات در جاده‌های برون شهری گیلان نیز به علت عدم رعایت حق تقدم به وقوع پیوسته است.

صفاری ۱۸ درصد از علل دیگر تصادفات برون شهری در استان گیلان را هم تجاوز یا انحراف به چپ خودرو اعلام کرد و بیان داشت: در جاده‌هایی که مسیرهای رفت و برگشت آن‌ها از هم مجزا نیستند این حوادث رانندگی اتفاق افتاده است و مسافران باید به این نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی وضعیت نصب سامانه‌های هوشمند یا نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و شریان‌های برون شهری استان گیلان را برشمرد و افزود: در معابر برون شهری استان گیلان برخلاف معابر درون شهری آن وضعیت ما به علت عملکرد خوب اداراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار بهتر است.

رئیس پلیس راه استان گیلان از وجود ۶۰ سامانه هوشمند دوربین ثابت کنترل سرعت در جاده‌های بروش شهری استان خبر داد و اظهار داشت: از زمان نصب این دوربین‌ها پلیس راه حوادث رانندگی را رصد کرده است و شاهد کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در معابر برون شهری گیلان بودیم.

صفاری با بیان اینکه “۱۲ سامانه جدید در محورهای پرتصادف استان گیلان نظیر جاده سنگر به سیاهکل و آستانه‌اشرفیه به سمت کیاشهر هم نصب می‌شود” تصریح کرد: این سیستم‌ها در جاده‌ها هوشمند و یکپارچه هستند و سرعت لحظه‌ای و متوسط خودروها را کاملاً رصد می‌کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/س

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads