کد خبر: 204758 - تاریخ: دوشنبه، 14 سپتامبر 2020 - 09:37

معاون دادگستری گیلان:

جلوی ایجاد بازار سیاه در توزیع واکسن آنفلوآنزا می‌ایستیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان گفت: در توزیع واکسن آنفلوآنزا باید به نحوی اقدام شود که از ایجاد بازار سیاه جلوگیری به‌عمل آید.

به گزارش خوبان، احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران ادامه شیوع ویروس کرونا از یک سو، در پیش بودن فصل سرد سال و همزمانی آن با موعد شیوع آنفلوآنزا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در امر توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان گیلان امری ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان حمایت از مردم را رسالت دستگاه قضا دانست و عنوان کرد: طبق نظر برخی از کارشناسان افرادی که وضعیت جسمانی مناسبی ندارند نظیر کودکان، سالمندان و مادران باردار تأکید بر آن است که حتماً برای پیشگیری از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

آقایی تأمین واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه پشتیبانی از شهروندان و سلامت مردم باید در صدر قرار گیرد تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون‌شک وضعیت استان نسبت به سال گذشته متفاوت است به‌ویژه آن‌که در فصل سرما بروز بیماری آنفلوآنزا را هم در پیش داریم.

وی لزوم نظارت بر بازار و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا را امری که بسیار لازم و ضروری است خواند و با بیان اینکه امسال شرایط به علت شیوع کرونا تفاوت‌های زیادی با سال قبل دارد ابراز داشت: نیازهای استان به واکسن آنفلوآنزا باید احصاء و در مرحله بعد هم در جهت تأ‌مین آن اقدامات مقتضی و لازم انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نظارت ویژه بر نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا و جلوگیری از سوء استفاده در این حوزه را امری لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در این مورد مهم باید به نحوی اقدام شود که واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها عرضه یا به یک شکل منظم بین مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون واکسن آنفلوآنزا باید به‌صورت رایگان در اختیار برخی از اشخاص در جامعه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: در این میان دستگاه قضایی نیز بر اساس رسالتی که برعهده دارد از همه سازمان‌ها به‌ویژه نهادها و دستگاه‌هایی که مورد مطالبه مردم هستند نظیر دانشگاه علوم پزشکی حمایت می‌کند.

آقایی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جان و سلامت مردم درگیر است و با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئولیت حساس و خطیری را بر عهده دارد عنوان کرد: دستگاه قضایی در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است تا بتواند خدمات لازم را به مردم و تمام شهروندان ارائه بدهد.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads