کد خبر: 204755 - تاریخ: دوشنبه، 14 سپتامبر 2020 - 09:10

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

پرورش پاییزه کرم ابریشم در ٧ استان کشور برای نخستین بار آغاز شد

به گزارش  خوبان، عدیل سروی زرگر در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش پاییزه کرم ابریشم در روستای کهنه سر صومعه سرا  با اشاره به آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: این طرح در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و اصفهان در حال اجرا است. […]

به گزارش  خوبان، عدیل سروی زرگر در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش پاییزه کرم ابریشم در روستای کهنه سر صومعه سرا  با اشاره به آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: این طرح در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و اصفهان در حال اجرا است.

وی افزود: به همین منظور ۲۶۷ جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران این استان‌های توزیع شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با اشاره به اینکه شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها در حوزه نوغانداری از اهداف اجرای این طرح است، گفت: پرورش پاییزه کرم ابریشم به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی افزایش درآمد اقتصادی خانوارهای روستایی، نقش مهمی در رونق و پویایی اقتصادی جامعه دارد.

سروی زرگر با بیان اینکه امسال در شرایطی کرونایی ۴۶ هزار و ٢٠٠ جعبه تخم نوغان در سطح کشور توزیع شد، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته ١٧ درصد و نسبت به سال قبل تر ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۶۵٠ تن پیله ابریشم در کشور تولید شده است، ادامه داد: این مقدار پیله ابریشم خودکفایی و خود اتکایی صنعت ابریشم داخلی را از ٢٨ درصد به ۴٨ درصد افزایش داده است.

سروی به نیاز سالانه ٣ هزار و ۵٠٠ تنی در کشور به پیله ابریشم اشاره و تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که می‌تواند نیاز پیله ابریشم کشور را تأمین کند پرورش دو بار در سال این محصول، علاوه بر بهار در فصل پاییز است.

کد خبر 5023280

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads