کد خبر: 204710 - تاریخ: شنبه، 12 سپتامبر 2020 - 11:41

رئیس سازمان چای کشور:

بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور از خریداری بیش از ۱۱۴ هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران نیز پرداخت شده است.

به گزارش خوبان خبر ، حبیب جهانساز صبح شنبه در گفتگویی با اشاره به ادامه برداشت برگ سبز چای تا ۳۰ مهر ماه امسال، اظهار کرد: از ابتدای آغاز برداشت برگ سبز چای از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۱۱۴ هزار و ۹۸۶ تن برگ برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های برداشت شده ۴۵۶ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۵۲ درصد برگ‌های سبز چای خریداری شده از چایکاران از نوع درجه یک و ۴۸ درصد آن نیز درجه ۲ است.

جهانساز با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران به حساب آنها واریز شد، افزود: در مجموع ۳۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

وی به مشارکت ۱۶۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران، تصریح کرد: تاکنون ۲۶ هزار تن چای خشک نیز در تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مدت باقی مانده تا پایان برداشت از باغات چای کشور بیش از ۱۵ هزار تن برگ سبز چای دیگر در استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads