کد خبر: 204678 - تاریخ: شنبه، 12 سپتامبر 2020 - 11:38

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت خبر داد:

۸ حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در خشکبیجار دستگیر شدند

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت از دستگیری ۸ حفار غیرمجاز در خشکبیجار خبر داد .

 به گزارش خوبان خبر ؛ رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت از دستگیری ۸ حفار غیرمجاز در خشکبیجار خبر داد .

ایمان سهیلی ظهر امروز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار خوبان خبر، گقت : در پی گزارش واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در روستای تمل خشکبیجار موضوع در دستور کار پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان و عوامل انتظامی بخش خشکبیجار قرار گرفت.

وی افزود: پس از تائید صحت‌وسقم خبر مبنی بر انجام حفاری در  این منطقه، عوامل این حفاری را شناسایی کرده و توانستند طی یک عملیات مشترک در منطقه اعلام‌شده، ۸ نفر  را دستگیر کنند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت با اشاره به اینکه در این عملیات تعدادی از وسایل حفاری از قبیل بیل مکانیکی، فلز یاب و  13 قلم اشیاء فرهنگی   تاریخی کشف و ضبط شد، گفت:  افراد خاطی به همراه اقلام مکشوفه به عنوان متهم به مراجع قضائی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

ایمان سهیلی با اشاره به اینکه گفت:  این اشیاء در دفتر معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان مورد بررسی قرار گرفت،افزود : استناد به بررسی های انجام شده اغلب اشیاء مذکور از جنس مهره و سنگ های وزنه بوده است بنظر می رسد از گورستان های باستانی کشف شده است .

وی در پایان گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع است.

 

انتهای پیام/۲۱۲۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads