کد خبر: 204648 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 سپتامبر 2020 - 15:00

امام جمعه خمام مطزح مطزح کرد

معضلات خمام از جانب مردم این شهر نیست/ تبدیل “خمام” از بخش به شهرستان به یک صلوات در هیأت دولت نیاز دارد

امام جمعه خمام ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته محدوده بخش خمام دارای ۱۲۲ رستوران و کافه سنتی در جهت ارائه خدمات به رشتی ها و انزلی چی ها است که باعث بروز معضلات شهری، اجتماعی و فرهنگی برای مردم این شهر می شود و کشفیات سپاه و نیروی انتظامی نشان می دهد که این معضلات از جانب مردم خمام نیست.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام “حامد اسدالله زاده” امام جمعه خمام  با اشاره به وعده های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی در مجلس و ریاست جمهوری طی سال های اخیر به جهت تغییر خمام از بخش به شهرستان اظهار کرد: در طول دولت های اخیر این توقع برای مردم خمام ایجاد شده است و این اقدام تنها نیاز به تأیید نهایی هیأت دولت دارد و بنظر می رسد چون تبدیل خمام به شهرستان برای دولت بار مالی دارد در این امر تعلل می شود.

وی با بیان اینکه در این ارتباط تأیید کمیسیون امنیت دفاعی وزارت کشور و امضای شورای وزیران انجام شده است، افزود: تمام مراحلی که برای تبدیل خمام به شهرستان نیاز است انجام شده و در ارتباط با حد نصاب جمعیت خمام از استثنایی که در قانون برای شهرهایی که حدود مرزی با کشورهای دیگر دارند لحاظ شده است زیرا خمام یک و نیم کیلومتر ساحل دارد و جزء شهرهای مرزی محسوب می‌شود.

امام جمعه خمام ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم بنظر می رسد تغییر خمام از بخش به شهرستان به یک صلوات در هیأت دولت نیاز دارد و تمام کارهای آن انجام شده است، از طرفی دیگر نمایندگان مجلس در دوره قبل و این دور گویا نمیخواهند کپن خود را برای چنین امری بسوزانند و ملاحظات سیاسی خود را لحاظ می کنند.

امام جمعه خمام خاطرنشان کرد: می‌دانیم که با شهرستان شدن خمام یک شبه مشکلات حل نمی شود و تا فراهم شدن زیرساخت‌ها زمان می‌برد ولی حداقل می دانیم حوزه مسئولیت افراد کجا و چگونه است و از طریق چه کسی می توانیم مطالبات خود را پیگیری کنیم.

افزایش رشد جمعیت شهری در خمام

حجت الاسلام اسدالله زاده با تاکید بر اینکه خمام به جهت توریستی بودن پتانسیل شهرستان شدن را دارد افزود: شاید این مقایسه تام و تمامی نباشد اما خمام و رشت‌مانند کرج و تهران هستند، به این جهت که بسیاری از افراد محل کارشان در رشت و محل زندگی شان در خمام است به همین دلیل رشد جمعیت شهری در خمام رو به افزایش است‌.

وی از خمام بعنوان حیاط خلوت رشت نام برد و گفت: خمام به لحاظ بُعد مسافت و مجاورت با مرکز استان، ارائه خدمات و امکانات بیشتر و مناسبت تر نسبت به سایر بخش های تابعه مرکز استان و با توجه به اینکه در مقایسه با رشت خدمات ارزان تری ارائه می دهد به نوعی حیات خلوت رشت و انزلی محسوب می شود.

معضلات خمام از جانب مردم این شهر نیست

امام جمعه خمام ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته محدوده بخش خمام دارای ۱۲۲ رستوران و کافه سنتی در جهت ارائه خدمات به رشتی ها و انزلی چی ها است که باعث بروز معضلات شهری، اجتماعی و فرهنگی برای مردم این شهر می شود و کشفیات سپاه و نیروی انتظامی نشان می دهد که این معضلات از جانب مردم خمام نیست.

 

انتهای پیام/۳۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads