کد خبر: 204572 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 سپتامبر 2020 - 09:39

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان

حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی گیلان؛ بوم‌گردی از مزیت‌های توسعه‌ای استان است

معاون استاندار گیلان حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بوم‌گردی از جمله مزیت‌های توسعه‌ای استان است.

به گزارش خوبان، آرش فرزام صفت ، بوم‌گردی را از جمله محورهای توسعه‌ای گیلان در بخش گردشگری دانست و با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در استان به نحو بهینه‌تری بهره‌برداری شود اظهار داشت: طرح‌های اشتغال روستایی که ایجاد واحدهای بوم‌گردی هم از جمله آن محسوب می‌شود مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان بوم‌گردی را از جمله مباحث توسعه‌ای استان قلمداد کرد و با بیان اینکه در ساختار سند آمایش هم به این حوزه تأکید شده است عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه‌ای گیلان در کنار کشاورزی محور گردشگری است زیرا استان داشته‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد که باید بهره‌برداری شود.

فرزام‌صفت وجود زیرساخت‌های مناسب، فراهم آوردن خدمات رفاهی، اقامتگاه‌ها، اماکن تفریحی و مواردی از این قبیل را جزء پیش‌نیازها و مؤلفه‌های اصلی در بحث گردشگری دانست و تصریح کرد: یکی از این زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و مسافر فضاهای اقامتی است که طرح‌های بوم‌گردی هم در همین بخش قرار دارند.

وی استقرار هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز اقامتی و مهمان‌پذیر را از جمله شاخصه‌هایی که در بحث گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند دانست و ابراز داشت: گیلان به علت فضای خاصی که دارد یکی از استان‌هایی است که همیشه مورد توجه گردشگران بوده بنابراین بحث اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان هدفگذاری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه از سال ۹۶ برای ایجاد ۵ هزار طرح بوم گردی در استان برنامه‌ریزی و هدفگذاری شده است خاطرنشان کرد: با تزریق تسهیلات اشتغال روستایی واحدهای بوم‌گردی خوبی در استان گیلان احداث شده است اما شیوع ویروس کرونا مقداری در روند کاری این واحدها اختلال ایجاد کرد.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری کشور از جمله استان گیلان متأثر از شیوع ویروس کرونا شده‌اند اظهار داشت: طرح‌های بوم‌گردی علاوه بر کارکردهای فراوانی که در حیطه حفظ میراث کهن گذشتگان دارند می‌توانند یک زنجیره اشتغال خوبی را نیز در استان گیلان ایجاد کنند.

وی نقش داشتن در توسعه استان گیلان، ارتقاء سطح درآمدی و اقتصادی روستائیان، اشتغالزایی، بهبود امکانات و زیرساخت‌های اقامتی و صیانت از فرهنگ بومی و محلی را از جمله کاربردهای مفید راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی دانست و گفت: در کنار این‌ها لازم است طرح‌های بوم‌گردی از حیث فرهنگی، اجتماعی و آموزش مورد حمایت قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ارائه آموزش‌های مهارتی و کاربردی به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی در استان و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه را لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: صاحبان واحدهای بوم‌گردی برای پایدار شدن کسب و کارشان و جهت پذیرش مسافر و گردشگر حتماً باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

فرزام‌صفت آموزش رعایت استانداردهای لازم در بحث مدیریت واحدهای بوم‌گردی و توانمند کردن صاحبان این دسته از مراکز اقامتی سنتی در استان گیلان را مهم و تعیین کننده ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر این دسته از تمهیدات اجرایی شوند در کنار حمایت‌های خوب دولت، فضای کسب و کار در استان گیلان رونق بیشتری پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نگاه و رویکرد دولت نسبت به حوزه گردشگری را در شرایط کنونی و با وجود شیوع کرونا بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم پس از رفع بیماری کرونا، با حضور مسافران و گردشگران شاهد تقویت هرچه بیشتر گردشگری و نیز افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی در استان گیلان باشیم.

فرزام‌صفت از فراهم شدن تسهیلات و منابع تکلیفی معین و مشخص شده برای ایجاد طرح‌های اشتغال روستایی در استان گیلان سخن گفت و در همین زمینه ابراز داشت: تقویت اقتصاد خانواده‌ها،‌ جلوگیری از مهاجرت به سمت شهرها و ایجاد انگیزه بیشتر از جمله مهم‌ترین کارکردهای حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی است.

انتهای پیام/۶۱۴

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads