کد خبر: 204565 - تاریخ: دوشنبه، 7 سپتامبر 2020 - 22:03

عضو شورای بخش خمام مطرح کرد:

خمام نیازمند بیمارستان یا یک مرکز درمانی مجهز است/ وجود برخی مشکلات در حوزه بنیاد مسکن

عزیزصفت گفت: با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری و از آنجاییکه این بخش پتانسیل تبدیل به شهرستان شدن را داشته و دارای جمعیت ۶ هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی و بخشهای همجوار را نیز تحت پوشش قرار می دهد نیاز به بیمارستان یا یک مرکزدرمانی مجهز(پلی کلینیک تخصصی) ضروری بنظر می رسد.

به گزارش خوبان خبر ، مجتبی عزیزصفت عضو شورای شهرستان رشت با اشاره به وجود برخی مشکلات مردم در حوزه بنیاد مسکن اظهار کرد: شوراها، دهیاران و همچنین افرادی که متقاضی پروانه ساختمانی بوده و به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه می نمایند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

این عضو شورای بخش خمام اظهار داشت: دریافت حق تفکیکی از متقاضیان که طبق ماده ۷ شیوه نامه محاسبه عوارض عمومی وزارت کشور مصوب۲۹/۱۰/۸۳ این امر باید توسط دهیاری هر روستا صورت پذیرفته و ایضا” نظر به رای شماره ۱۴۴۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال تبصره ۳ بند ۷ شیوه نامه تفاهم با مالکین اراضی، اخذ وجه از مالکین برای تفکیک اراضی و همچنین تغییرکاربری که تحت عناوین مختلف به عنوان خدمات فنی از متقاضیان دریافت می گردد مغایر با قانون و خارج از حدود اختیارات بنیاد مسکن می باشد.
وی با بیان اینکه همچنین نوبت دهی بازدید کارشناسان جهت تعیین کاربری املاک بالغ بر سه ماه است، افزود: حد نصاب ساخت و ساز در سطح روستا به ۳۰۰ متر مربع افزایش یافته است که به این موارد می توان طرح سیماک، شمیم، دریافت کد یکتا و درگیری مردم در پیچ و خم های اداری را اشاره نمود که باعث تحمیل هزینه های هنگفت برای متقاضیان پروانه ساختمانی
و صرف زمان زیاد می شود که با تمامی این اوصاف این امر موجب بلاتکلیفی متقاضیان و افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز شده است.

از ضعف شدید پوشش آنتن دهی موبایل تا فرسودگی شبکه برق

عزیزصفت با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه برق گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و فرسایش شبکه برق رسانی و نیز قدمت شبکه های موجود با توجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر اصلاح شبکه های برق رسانی این امر به کندی صورت می پذیرد.

وی در ادامه به معضلات ضعف برق در مناطق روستایی و شهری بدلیل عدم توسعه شبکه فشار متوسط و ضعیف، عدم پایداری شبکه درفصول سال و نیز سرگردانی متقاضیان جهت دریافت انشعاب اشاره نمود که این امر موجب گلایه و عدم رضایتمندی مردم شریف شهرستان رشت علی الخصوص بخش خمام که پتانسیل شهرستان شدن را دارد، شده است.

عضو شورای شهرستان رشت ، گفت: در حوزه مخابرات نیز در شهرستان علی الخصوص بخش خمام با ضعف شدید پوشش آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه و نیز ضعف اینترنت مواجه که به آن می توان مشکل تلفن های ثابت با توجه به سرقت کابل های تلفن در بعضی از مناطق را نیز اضافه نمود که با توجه به گلایه مندی مسئولین بخش و مرد منطقه در ارتباط با ترمیم این خطوط مشکلات همچنان پابرجا بوده و نظر به وضع موجود و اینکه اکثر آموزش های حضوری مدارس، دانشگاهها و به تبع آزمون های آن ها به صورت غیر حضوری برگزار می گردد برای رفع مشکلات موصوف اقدامات اساسی صورت نپذیرفته و پیگیری ها تاکنون هیچگونه نتیجه مطلوبی در بر نداشته است.

بلاتکلیفی اهالی ۲۳ روستای منفک شده از منطقه آزاد انزلی

عزیزصفت با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اساسی بلاتکلیفی اهالی ۲۳ روستای منفک شده از منطقه آزاد انزلی بوده که ساکنین آن روستاها درگیر معضلات و مشکلات عدیده ای می باشند، گفت: طی شش سال الحاق این روستاها به منطقه آزاد با توجه به طرح های اجرایی و پیشنهادی سازمان شاهد فضای مناسبی برای توسعه پایدار متناسب با اقلیم منطقه بوده
ایم که نگاه به شاخصه های توسعه منطقه ای گواه این موضوع بوده که مهم ترین این شاخصه های فعایت های فرهنگی، اجتماعی گردشگری، عمران روستایی و غیره بوده است.

عضو شورای شهرستان رشت تصریح کرد: با منفک شدن این روستاها از منطقه آزاد شاهد از بین رفتن امتیازات عمرانی روستاها، پروژه های گردشگری، نداشتن مدیریت دفع زباله و غیره و از همه مهم تر بلاتکلیفی مردم در خصوص اجرا و تمدید مجوزهای صادره از منطقه آزاد بوده ایم که این امر مشکلات عدیده ای برای ساکنین این مناطق ایجاد کرده است.

عضو شورای بخش خمام با اشاره به عدم بهره برداری از مخزن ۱۵۰۰ متر مکعبی شهر خمام اظهار کرد: این مخزن می تواند مشکلات آب شرب در حوزه شهری را مرتفع کند. با توجه به آلودگی آبهای شرب روستایی و وجود املاح فراوان در آب استحصال شده از چاه های عمیق و خارج از مدار بودن تصفیه خانه ها و تاسیسات موجود در اکثر مناطق روستایی و ایضا” نظر به ادغام اداره آب روستایی با آبفا انتظار می رود که مشکلات موصوف با شتاب بیشتری حل گردیده که یکی از این موارد می توان به تسریه آبرسانی به مناطق ۸ و ۹ از طریق بهره برداری فاز ۲ تصفیه خانه سنگر اشاره نمود.

خمام نیازمند بیمارستان یا یک مرکز درمانی مجهز است

عزیزصفت با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان بخش خمام نیازمند بیمارستان یا یک مرکز درمانی مجهز است، افزود: با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری و از آنجاییکه این بخش پتانسیل تبدیل به شهرستان شدن را داشته و دارای جمعیت ۶ هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی و بخشهای همجوار را نیز تحت پوشش قرار می دهد نیاز به بیمارستان یا یک مرکزدرمانی مجهز(پلی کلینیک تخصصی) ضروری بنظر می رسد این در حالی است که بیماران و افراد سانحه دیده مجبور به مراجعه به مرکز استان می باشند. این در حالی است که پروژه احداث بیمارستان در بخش خمام در محور اتوبان خمام به رشت در منطقه اشکیک با داشتن پیشرفت فیزیکی بدلیل مشکلات، سالیان متمادی است که به حال خود رها شده است.

وی در پایان خواستار استقرار ادارات کلیدی در خمام شد و گفت: با توجه به وسعت بخش خمام و رشد جمعیتی آن و با توجه به اینکه این بخش مهاجر پذیر بوده و در مجاورت مرکز استان و منطقه آزاد قرار دارد، استقرار بانک رفاه کارگران برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بسیار ضروری بنظر می رسد تا متقاضیان مجبور نباشند جهت انجام امورات خود به مرکز استان مراجعه نمایند.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads