کد خبر: 204506 - تاریخ: یکشنبه، 6 سپتامبر 2020 - 09:15

 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان :

گیلان رتبه برتر در تشکیل تعاونی های توسعه و عمران را دارد

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران جزو برنامه های جدی این اداره کل بوده است ، گفت: این استان با ثبت هشت شرکت توسعه و عمران رتبه برتر را در کشور از این حیث دارد.

به گزارش خوبان، عباس علیزاده ، اظهار داشت : ۲ شرکت تعاون توسعه و عمران نیز در گیلان آماده ثبت داریم، ضمن آنکه تا پایان دولت دوازدهم  تشکیل یک تعاونی توسعه و عمران در هر شهرستانی پیگیری می شود.

وی با اشاره به وجود  ۲ هزار و ۳۶۰ واحد تعاونی فعال در گیلان افزود: این تعاونی ها حدود ۱۹۷ هزار عضو دارد که با احتساب تعاونی های سهام عدالت به بیش از دو میلیون عضو می رسد.

علیزاده تصریح کرد: با فعالیت این تعاونی برای ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.
وی همچنین با اشاره به فراز و فرودهای اقتصادی کشور طی سال های اخیر که استان نیز متاثر از آن بود ؛  از تشکیل  ۱۱۲ تعاونی جدید با  چهار هزار و ۲۷۰ نفر عضو  در استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل این شرکت های تعاونی برای پنج هزار و ۹۱۲ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

علیزاده همچنین به پیگیری طرح روستا تعاون با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه اشاره و افزود: تا کنون ۳۷ شرکت تعاونی جدید و ۶۹ شرکت تعاونی با ماهیت روستا تعاون در روستاهای استان گیلان به ‌روزرسانی شد که تعداد فرصت های شغلی جدید در این تعاونی ها در مجموع یک هزار و ۵۶۲  نفر است.

 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان  با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای دانش مدیران و اعضای شرکت های تعاونی از برگزاری ۵۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سال ۹۸ به صورت حضوری و  مجازی در استان گیلان خبر داد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads