کد خبر: 204496 - تاریخ: شنبه، 5 سپتامبر 2020 - 19:12

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان»

واگذاری شهرک‌های کشاورزی در پنج شهرستان استان گیلان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری شهرک‌های کشاورزی در گیلان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کار واگذاری شهرک‌های کشاورزی در پنج شهرستان گیلان طبق ضوابط جهاد کشاورزی و از طریق فراخوان به سرمایه‌گذاران تحویل داده‌شده است.

به گزارش خوبان، یونس رنج‌کش ظهر امروز در جلسه کمیته فنی بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با بیان اینکه نارضایتی در شهرک‌های کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: شهرک‌های کشاورزی در گیلان دارای مشکلاتی هستند که باید به آنان رسیدگی شود زیرا وجود این مشکلات سبب دلسردی سرمایه‌گذاران شده است.

وی‌ با اشاره به اهداف ساخت شهرک‌های کشاورزی در استان گیلان گفت: این شهرک‌ها بیش از یک دهه است که در تصمیم‌گیری‌های دولت وقت در ۱۶ شهرستان برای استفاده از عرصه‌های ملی با توجه به ضوابط تعیین‌شده در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌شده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان از واگذاری شهرک‌های کشاورزی در پنج شهرستان گیلان خبر داد و‌ افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کار واگذاری شهرک‌های کشاورزی در پنج شهرستان گیلان طبق ضوابط جهاد کشاورزی و از طریق فراخوان به سرمایه‌گذاران تحویل داده‌شده است.

رنج‌کش یکی از اولویت‌های استان را حمایت از اجرای شهرک‌های کشاورزی دانست و بیان کرد: در گیلان محدودیت‌های منابع آبی وجود دارد لذا ایجاد این شهرک‌ها نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و تولید ثروت و گردش اقتصادی در استان و صادرات این محصولات به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجه دارد.

وی با تأکید بر وجود برداشت‌های سلیقه‌ای از روند اجرای شهرک‌های کشاورزی افزود: در بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی و گزارش متولیان و سرمایه‌گذاران این شهرک‌ها مشکلاتی مشاهده‌شده است که بخش عمده آن‌ها در ناهماهنگی بین ادارات و برداشت‌های سلیقه‌ای از روند اجرای آن‌ها است که باید با همراهی و همکاری‌ها و با توجه به سیاست‌های دولت در بهره‌وری از زمین و سایر منابع این مشکلات برطرف شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اذعان به اینکه سرمایه‌گذاران آماده سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی هستند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها و محاسبات مالی انجام‌گرفته در اجرای این پروژه‌ها در زمان تعیین‌شده هرگونه کوتاهی و وقفه در زمان بهره‌برداری از این شهرک‌ها موجب از بین رفتن سرمایه ملی و دلسردی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که آمادگی سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد در این شهرک‌ها دارند می‌شود.

رنج‌کش با اشاره به انعقاد قرارداد با ۱۶ سرمایه‌گذار در استان گیلان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات تخصیص زمین و مراحل واگذاری آن‌ها به سرمایه‌گذاران حتماً بر اساس ضوابط قانونی و طبق فراخوان‌ها انجام باید شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads