کد خبر: 204415 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 سپتامبر 2020 - 09:32

معاون آبخیزداری گیلان خبر داد

پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه های آبخیزداری گیلان/ اتمام ۱۶ پروژه

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان، از پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه های آبخیزداری استان خبر داد و گفت: ۱۶ پروژه به بهره برداری رسیده و هفت پروژه باقی مانده تا پایان سال تکمیل می شود.

به گزارش خوبان، فریور نقوی ، از متوسط پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه های مکانیکی آبخیزداری استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۱۶ پروژه آبخیزداری سال ۹۸ طی ۲۳ قرارداد صد درصد تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اعتبار ۲۷.۵ میلیارد تومانی پروژه های مکانیکی آبخیزداری گیلان در سال گذشته، افزود: یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه های بیولوژیکی آبخیزداری استان در نظر گرفته شده که این پروژه ها در مراتع استان در دست اجراست.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از تخصیص صد درصدی اعتبارات آبخیزداری سال ۹۸ خبر داد و گفت: امسال نیز ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در مجموع به پروژه های مکانیکی و بیولوژیکی استان تخصیص یافته است.

نقوی، با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری سال جاری طی ۱۰ قرار در پنج شهرستان هزینه می شود، تصریح کرد: پروژه های مرتع نیز در چهار شهرستان و با اعتباری معادل یک میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد و تعیین پیمانکار است.

وی از اجرای پروژه های آبخیزداری سال جاری در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار و تالش خبر داد و خاطرنشان کرد: سازه های مکانیکی آبخیزداری رسوب گیر هستند و بعد از هر بارندگی ظرفیت پشت این سازه ها در حال تکمیل شدن است، اما تاکنون اعتباری جهت نگهداری سازه های آبخیزداری در نظر گرفته نشده است.

معاون فنی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اولویت احداث سازه های آبخیزداری، یادآور شد: سازه های آبخیزداری به مرور زمان اثر رسوب گیری خود را از دست می دهند و تنها در اصلاح شیب آبراهه موثر هستند لذا محدودیت اعتبارات موجب می شود ابتدا به مناطق فاقد سازه توجه داشته باشیم و امیدواریم در سال های پیش رو اعتبارات لازم برای این بخش نیز پیش بینی شود.

وی عملیات های مکانیکی آبخیزداری را شامل احداث بندهای سنگی و گابیونی، دیواره سازی سنگی – ملاتی، بندهای چپری و… دانست و اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۹۸، احداث دو بند سرشاخه گیر را اجرایی کردیم.

نقوی، از اتمام پروژه های آبخیزداری سال ۹۸ تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی خبر داد و تاکید کرد: هفت پروژه آبخیزداری از سال ۹۸ باقی مانده و ۱۰ پروژه برای سال جاری تعریف کردیم که هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads