کد خبر: 204381 - تاریخ: چهارشنبه، 2 سپتامبر 2020 - 09:18

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

جریمه نقدی تا ۸ میلیون تومان برای آتش زنندگان کاه و کلش شالیزارها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: قانون گذار برای متخلفان و آتش زنندگان کاه و کلش اراضی کشاورزی جریمه نقدی بین دو تا هشت میلیون تومان را پیش بینی کرده است.

به گزارش خوبان، جان احمد آقایی ،اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی امسال که زمینه بیماری‌های تنفسی را تشدید می‌کند و برای سالمندان، کودکان و زنان باردار و سایر افراد دچار بیماری تنفسی  مضر است از همه به ویژه کشاورزان تقاضا داریم پسماندهای مفید زمین خود را آتش نزنند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  با بیان اینکه قانون گذار سوزاندن هر نوع بقایای محصولات گیاهی کشاورزی را پس از برداشت منع کرده، اضافه کرد: اگر کسی خواسته باشد از این قانون تمرد کند ، قانونگذار این امر را جرم انگاری دانسته و مجازات جزای نقدی از دو میلیون تا ۸ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته است

،بر اساس عادتی قدیمی و باوری نادرست با پایان برداشت محصول برنج از اراضی شالیزاری، کاه و کلش آتش زده می شوند که صرفنظر از آسیب های بیولوژیک و زیان های زیست محیطی این اقدام، سرمایه هایی آتش می گیرند که از آن می توان استفاده های بسیار کرد.

 

انتهای پیام/۳۲۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads