کد خبر: 204378 - تاریخ: چهارشنبه، 2 سپتامبر 2020 - 09:03

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان

۱۱۷ دستگاه اجرایی از اعتبارات سال گذشته گیلان بهره مند شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به بهره مندی ۱۱۷ دستگاه از هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته استان، گفت: بیش از ۲۶ درصد پروژه ها احداثی بوده است.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با رسانه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) پیام رسانی و آگاهی بخشی را بعد نهضت عاشورا برعهده داشتند، اظهار کرد: امروز و در عصر مدرن این وظیفه بر عهده رسانه و مطبوعات قرار دارد.

وی با بیان اینکه رسانه مدافعان منافع مردم در برابر تجاوزات قدرت‌های ناروای جهانی است که حریم مردم دفاع می‌کنید، افزود: اصحاب رسانه حلقه وصل دولت و مردم در نظام دموکراتیک هستید و در همه کشورهای مدرن دنیا این ارتباط توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شده حداکثر آزادی برای مطبوعات و خبرنگاران فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان طی یک سال گذشته، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در سال‌ها اخیر برای استان گیلان به سرانجام رسیدن آمایش سرزمینی بعد از ۱۳ سال است.

وی با بیان اینکه در حوزه بودجه و اعتبارات نیز در سال گذشته ۴ هزار و ۱۴۲ پروژه با هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بودجه تعریف شد، تصریح کرد: این تعداد پروژه‌های در مقایسه با سال ۹۷ از نظر تعداد با کاهش ۱۰ درصدی و از نظر میزان اعتبار با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه تغییرات موجود سبب شده سرانه اعتباری هر پروژه از ۲۵۷ به ۳۷۷ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یابد، ادامه داد: سیاست اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اجرای و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این میزان بودجه در ۱۱۷ دستگاه تقسیم شده است، گفت: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی به ترتیب بیشترین تعداد پروژه‌ها را داشته و از نظر اعتباری نیز پروژه‌های آب و فاضلاب ۱۹۶ میلیارد تومان بیشترین میزان اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه غالب این پروژه‌ها عمرانی و در هشت گروه طبقه بندی شده است، افزود: ۲۶.۸ درصد این پروژه‌ها احداثی، ۱۵ درصد توسعه‌ای، ۲۵.۵ درصد پروژه‌های تعمیری، ۸.۹ درصد خدماتی و متأسفانه کمتر از یک درصد در حوزه مطالعه و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه بر روی برخی پروژه‌ها همانند توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها انجام شده است، گفت: در بخش محیط زیست نیز به ویژه در حوزه زباله بوده که در طرح آمایش سرزمینی به آن پرداخته شده است.

تهیه سند توسعه روستایی ۴۰۰ روستا در گیلان

سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه این سازمان در ادامه این نشست با اشاره به تهیه سند توسعه شهرستان‌های گیلان، اظهار کرد: در حوزه برنامه نیز تهیه اسناد توسعه اشتغال و توسعه روستایی در دستور کار سازمان قرار دارد.

شراره کاووسی در ادامه با بیان اینکه تلاش شده نگاه به مقوله روستا از حالت فیزیکی خارج و به سمت اقتصاد تغییر کند، افزود: در حال حاضر در این زمینه ۵ هزار روستا مد نظر قرار دارد که سهم استان گیلان سالانه ۲۶۰ روستا است که تاکنون بیش از ۴۰۰ روستا انجام شده است.

وی به موضوع بودجه و اعتبارات استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استانی ۹۴۱ میلیارد تومان به گیلان ابلاغ شده است که در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد رشد داشته است.

کاووسی با اشاره به اینکه توزیع اعتبار به تفکیک ۱۶ شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای امسال ۵۳۵ میلیارد تومان ابلاغی داریم که در مقایسه به سال گذشته با رشد ۸ درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه امسال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه احصای پروژه‌ها توسعه‌ای و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، ادامه داد: ۹۱ پروژه جهش تولید با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان گیلان تعریف شدند.

کد خبر 5012968

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads