کد خبر: 204371 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 سپتامبر 2020 - 14:10

ضرورت توسعه قفس‌های دریایی در پهنه دریای خزر؛ گیلان از سرمایه‌های کشور در حوزه‌های شیلاتی است

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان در دریا و اهمیت تولید بچه‌ ماهیان گفت: گیلان از سرمایه‌های کشور در حوزه‌های شیلاتی است.

به گزارش خوبان، نبی‌الله خون‌میرزایی امروز در جریان دیدار با استاندار گیلان کاهش ذخایر آبزیان در دریا و اهمیت تولید بچه‌ ماهیان را به عنوان اهداف و اولویت‌های بسیار مهم و مورد توجه سازمان شیلات کشور مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گیلان از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه‌های شیلاتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران پرورش ماهی در قفس را یکی از پتانسیل‌های استان گیلان تلقی کرد و با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دریای خزر در امور شیلاتی بیشتر استفاده شود ابراز داشت: طبق تحقیقات علمی به عمل آمده سرعت رشد بچه ماهی در دریا بیشتر از استخر است بنابراین توسعه قفس‌های دریایی ضرورت دارد.

خون‌میرزایی توسعه پرورش ماهی در قفس و انجام اقدامات در امر آبزی پروری را لازم و ضروری اعلام کرد و در همین زمینه خاطرنشان کرد: گیلان در بخش‌های مختلف شیلاتی از جمله ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری و زینتی وضعیت خوبی دارد و باید این سرمایه‌های ارزشمند استان به خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی کنترل وضع موجود و اجرای اقداماتی مناسب در راستای افزایش تولید بچه ماهی را از جمله اهدافی که به رویکرد سازمان شیلات تبدیل شده است خواند و اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس جزء طرح‌های اقتصادی مقاومتی است و می‌توان در پهنه‌های کوچک، پرورش ماهی در قفس را با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید توسعه داد.

رئیس سازمان شیلات ایران توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان گیلان را از جمله مزیت‌های طرح‌های پرورش ماهی در قفس و فعالیت‌های شیلاتی ذکر کرد و گفت: گیلان  به جهت برخورداری از نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از چرخه کامل تولید در حوزه‌های کشاورزی و شیلات دارای ظرفیت‌های مهمی است.

خون‌میرزایی با تأکید بر اینکه گیلان در ردیف استان‌های پیشرو کشور در زمینه پرورش ماهی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: از آنجا که گیلان ظرفیت تکثیر بچه ماهی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد کل کشور را دارد بنابراین لازم است به این ظرفیت مهم با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شیلاتی متعدد توجه ویژه‌تری شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه کارنامه و سوابق درخشان گیلان در بخش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقات شیلاتی را متذکر شد و اظهار داشت: گیلان پتانسیل‌های خوبی برای توسعه شیلات دارد بنابراین اختصاص اعتبار و بودجه‌ای مناسب برای اجرای پژوهش‌های مرتبط در این بخش امری است که نسبت به آن تأکید داریم.

ارسلان زارع اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه اشتغال روستایی توسط دولت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این اعتبارات تا پایان برنامه ششم ادامه دارد تصریح کرد: با تزریق این دست از منابع که دولت هم اهتمام خوبی نسبت به تحقق آن دارد می‌توان در جهت توسعه فعالیت‌های آبزی پروری اقدامات بهتری انجام داد.

وی تشویق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای ورود به فعالیت‌های شیلاتی را در استان گیلان امری مهم تلقی کرد و ابراز داشت: از آن‌جا که بخش تولیدات شیلاتی جذابیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد می‌توانیم علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال در گیلان، موجبات توسعه اقتصادی کشور و استان را به خوبی فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضرورت استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین و جدید در راستای حل مشکلات پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را لازم خواند و گفت: برای این منظور استفاده مناسب از مشارکت و توانمندی شرکت‌های داخلی که ظرفیت خوبی در تولید قفس برای پرورش ماهی دارند توصیه می‌شود.

استاندار گیلان توسعه طرح‌های پرورش ماهی در قفس در پهنه‌های کوچک را با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد استان گیلان ضروری تلقی کرد و افزود: تقویت فعالیت‌هایی مانند توسعه استخرهای کوچک خانگی و طرح‌های اشتغالزای روستایی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۶۱۴/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads