کد خبر: 204354 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 سپتامبر 2020 - 08:39

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی:

الزام ایجاد پنجره واحد صدور مجوز طرح های گردشگری در گیلان

نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پنجره واحد برای بررسی درخواست ها و صدور مجوز طرح های گردشگری در استان گیلان با هدف ممانعت از فرار سرمایه گذاران از الزامات است.

به گزارش خوبان، غلامرضا مرحبا، در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه، اظهار کرد: راه اندازی جریان دو طرفه اطلاع رسانی، برای آگاهی آحاد مختلف مردم از اقدامات انجام شده، باید در همه حوزه ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در اصل “نماینده” مستقل از همه گروه ها است و وظیفه خدمت به مردم را بر عهده دارد، ادامه داد: باید طوری عمل کنیم تا زمینه کاهش مشکلات مردم فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات آستارا در چند حوزه آب، فاضلاب و گردشگری بسیار مشهود است، افزود: برخی از روستاهای آستارا از قبیل کانرود فاقد آب هستند و در این بخش با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

تعطیلی ۷ کارخانه در شهرک صنعتی آستارا          

مرحبا با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد افرادی را که به دفتر من مراجعه می کنند، برای اشتغال است، خاطرنشان کرد: دغدغه بیکاری در این شهرستان مرزی و بندری و با پتانسیل های بی شمار گردشگری بیداد می کند.

وی از تعطیلی هفت کارخانه در شهرک صنعتی آستارا خبر داد و اضافه کرد: برخی از کارخانه های دیگر هم با مشکلاتی از قبیل پرداخت تسهیلات به بانک ها دست و پنجه نرم می کنند که با توقف فعالیت آنها، تعدادی دیگر به جمع بیکاران اضافه می شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود از وابستگی آستارا به حضور گردشگران و درآمدهای ناشی از آن اشاره کرد و یادآور شد: کرونا صنعت گردشگری این شهرستان را نابود و بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از اشتغال آستارا به بازار ساحلی و پاساژهای حاشیه آن بازار و بازار نور بستگی دارد، تصریح کرد: در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری آستارا، سرمایه گذاری تأثیرگذار نشده است.

واگذاری ۴۰ هکتار از اراضی قره سو به فردی بدون سرمایه

غلامرضا مرحبا، ایجاد پنجره واحد برای بررسی درخواست ها و صدور مجوز طرح های گردشگری در استان گیلان با هدف ممانعت از فرار سرمایه گذاران را از الزامات دانست و افزود: ۴۰ هکتار از بهترین نقطه شهرستان در منطقه ساحلی و کوهستانی قره سو، در اختیار فردی است که صلاحیت لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را ندارد.

وی توضیح داد: این فرد سرمایه کافی برای احداث این پروژه را ندارد و اگر هم ایجاد شود و یا تله کابین آن به بهره برداری برسد، آسایش روستائیان در مسیر حرکت کابین ها با مشکل مواجه می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حذف روادید برای اتباع آذربایجانی در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: گذر ۴۵ کیلومتری مرزنشینان آستاراهای دو کشور، توسط مجلس جمهوری آذربایجان منحل شده و راه اندازی مجدد آن بسیار مشکل و یا غیرممکن است و باید تلاش کنیم تا با فعال کردن سالن مسافری، مشکلات موجود در ورود کالا به کشور را حل کنیم.

انتهای پیامنماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پنجره واحد برای بررسی درخواست ها و صدور مجوز طرح های گردشگری در استان گیلان با هدف ممانعت از فرار سرمایه گذاران از الزامات است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads