کد خبر: 204350 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 سپتامبر 2020 - 08:35

۸۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خوبان، هانی قلی پور روز  افزود: بیمه شدگان این صندوق از مزایای مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، مستمری به بازمانده” بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۳ بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه اجتماعی ” ۶ میلیون خانوار در کشور دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال” با کمک دولت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان از ۶ میلیون نفر، ۳۳۰ هزار نفر است، افزود : افراد با سن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه باید سالانه ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان با توجه به وسع شان به حساب صندوق واریز کنند، ضمن اینکه دولت نیز ۲ برابر این مبلغ را به حساب واریز می کند و افراد از همان ابتدا بیمه می شوند.

وی سن بازنشستگی افراد در این صندوق را  ۶۵ سال عنوان کرد و گفت : حداکثر سن برای بیمه شدن ۵۰ سال است، اگر افراد از این سن تا ۱۵ سال “با رسیدن به سن ۶۵ سالگی” حق بیمه سالانه را پرداخت کنند می توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند ضمن اینکه افراد تحت پوشش این صندوق در صورت پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با رسیدن به سن ۶۰ سالگی بازنشسته می شوند.

قلی پور خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل در فرآیند بیمه اجتماعی افراد شاغل در مشاغل خانگی، تمامی آنان تحت نظارت دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آیند.

وی بیان داشت: این افراد با تحت پوشش قرار گرفتن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می توانند از مزایا و تعهدات بلند مدت آن شامل دریافت حقوق بازنشستگی، دریافت حقوق از کارافتادگی و دریافت حقوق مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان اظهار داشت: ۱۰۰ دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان آماده ارایه خدمات برای عضویت مراجعان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads