کد خبر: 204339 - تاریخ: دوشنبه، 31 آگوست 2020 - 16:55

استاندار گیلان مطرح کرد:

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی دغدغه مهم در استان گیلان است

استاندار گیلان تأکید کرد: مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در همه نقاط استان گیلان به عنوان یک دغدغه است.

 به گزارش خوبان، ارسلان زارع امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اداری لاهیجان با تسلیت ایام محرم گفت: ماه محرم و نهضت عاشورا برای همه آزادگان جهان، یادآور ارزش‌هایی است که جامعه را به اخلاق و آزادگی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده جهت مقابله با همه گیری بیماری در اجرای ویژه برنامه‌های ماه محرم، بیان کرد: امسال با رعایت دستورالعمل‌های برگزاری مراسم سوگواری از سوی همه مردم و عزاداران حسینی، شکوه آئین‌های عاشورایی دوباره جلوه گر شد.

استاندار گیلان ادامه داد: سینه‌زنی ها در فضای باز، با نظم و فاصله، افتخاری دیگر از شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کرد که باید از برگزارکنندگان این مجالس، هیأت‌های مذهبی و سوگواران حضرت سیدالشهدا قدردانی کرد.

جهش تولید نیازمند کار مضاعف و پشتکار فراوان است

وی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان طی هفته دولت امسال و رشد ۵۵ درصد این میزان اعتبار نسبت به سال قبل، تحقق این دستاورد مهم را نشان از تلاش دولتمردان برای آبادانی گیلان و مشارکت فعالانه بخش خصوصی دانست.

استاندار گیلان با بیان اینکه تجربه مقابله با کرونا و تحریم‌ها نشان داد وجود انسجام و وحدت سبب پیشبرد موفقیت آمیز امور می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در این زمینه، گفتمان اصلی ما در استان نیز بر همین محور بنا شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در زمان اوج همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، اقشار مختلف مردم اعم از گروه‌های جهادی و تولیدگران گام در عرصه نهادند، افزود: امسال که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده؛ باید بیش از پیش زمینه نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید با حرکت‌های معمولی محقق نمی‌شود بلکه با فعالیتی مضاعف، پشتکاری فراوان و انگیزه‌ای وافر می‌توان به آن دست یافت، ادامه داد: در این راستا مدیران استان باید تا آخرین روزی مسئولیت به درستی به وظایف خود عمل کنند.

زارع با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در استان است، اظهار کرد: در کنار اهمیت فراهم سازی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در جهت رونق اشتغال، مدیران متولی امر اقتصاد، تولید و معیشت باید به موضوع اشتغال توجه داشته باشند.

وی بر ضرورت رصد و پایش مداوم و روزانه وضعیت بنگاه‌های تولیدی و مراکز اشتغال به عنوان یکی از وظایف مهم مدیران تاکید کرد.

ضرورت برند سازی برای محصولات کشاورزی

زارع در ادامه به ظرفیت‌های لاهیجان اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های کم نظیری نه فقط در استان بلکه در سطح ملی بوده و در تولیداتی همانند چای و صنایع غذایی، برند است لذا باید برای سرمایه گذاری در جهت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی با نگاه صادرات محور و نیز صنایع بسته بندی پیشرفته و بازارپسند بیشتر از قبل تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه در جریان شناساندن برند محصولات گیلان، باید منافع بیشتری برای کشاورزان به دنبال داشته باشد، تأکید کرد: مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در همه نقاط استان به عنوان یک دغدغه است.

استاندار گیلان تأکید کرد: باید در مقابل رویکردهای غیراصولی در این بخش مقاومت کرد چرا که به هویت اصیل و فرهنگ مردمان این منطقه گره خورده و ما وظیفه پاسداری از آن را داریم.

در پایان این جلسه با تقدیر از «اسماعیل میرغضنفری» فرماندار پیشین لاهیجان، «یونس محمودی» به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/۵۲۵۵

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads