کد خبر: 204280 - تاریخ: یکشنبه، 30 آگوست 2020 - 17:28

فریاد «یا حسین» طنین‌انداز شد ؛

دلدادگی متفاوت مردم خمام در روز عاشورا

در روز عاشورای حسینی (ع) عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) در بخش خمام به یاد سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش به سوگ نشستند.

به گزارش خوبان خبر ؛ در روز عاشورای حسینی (ع) عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) در بخش خمام به یاد سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش به سوگ نشستند.

همه ساله با فرارسیدن عاشورای حسینی، هیأت‌های عزادارای دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی را به خیابان‌ها گسیل می‌کردند تا در غم و اندوه مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر سر و سینه بکوبند تا اندکی از آلام آنها التیام یابد.

به طور معمول هر ساله از صبح روز عاشورا دستجات عزاداری پس از عزاداری در خیابان‌های شهر خمام در  مسجد جامع خمام  آمده و به عزاداری یکپارچه می‌پردازند.

امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا عزاداری‌های ایام محرم حال و هوای متفاوتی به خود گرفته و تصور می‌شد آئین‌های عزاداری تحت تأثیر قرار گیرد اما رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همراهی عزاداران با شرایط ویژه امسال نشان داد نه تنها بیماری بلکه هیچ چیزی نمی‌تواند عزای حسین را تعطیل کند.

همچنین نماز ظهر عاشورا همزمان در سراسر استان و همزمان با دیگر نقاط کشور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در خمام برگزار شد.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads