کد خبر: 204233 - تاریخ: چهارشنبه، 26 آگوست 2020 - 15:14

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

استان گیلان ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: گیلان ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای دارد که راهداری با مساعدت پلیس و با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند.

به گزارش خوبان، فریبرز مرادی  ، با بیان اینکه استان گیلان ۱۱ هزار کیلومتر راه دارد که بیشتر از ۹ هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است اظهار داشت: ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای در سطح استان گیلان وجود دارد که مجموعه راهداری با مساعدت پلیس و با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان آسفالت راه‌های دسترسی با اولویت راه‌های روستایی را یکی از برنامه‌های سازمان راهداری اعلام کرد و بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حال حاضر احداث چیزی حدود ۱۷۸ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان را در دست اقدام دارد.

مرادی با تأکید بر اینکه ۲۷ کیلومتر از این راه‌های روستایی در قالب ۷ قرارداد آماده ساخت بوده و قراردادهای مربوط به آن‌ها نیز منعقد شده‌‌ است تصریح کرد: در مورد اجرای روکش راه‌ها نیز برنامه‌های مدونی توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان طراحی شده که برای پیشبرد این‌کار نیازمند مساعدت فرمانداران هستیم.

 وی محل تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای روکش آسفالت راه‌های روستایی را اعتبارات شهرستانی اعلام کرد و با اشاره به اینکه این اعتبارات باید توسط رؤسای کمیته‌های برنامه‌ریزی اختصاص داده شود افزود: نرخ شاخص بهره‌برداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان از راه آسفالته به حدود ۵۷ درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان جاده را علاوه بر عامل انسانی و وسیله نقلیه یکی از عناصر وقوع تصادفات تلقی کرد و ابراز داشت: جاده‌های ایمن می‌توانند از وقوع تصادفات جلوگیری کنند از طرفی برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گیلان جلسات مشترکی بین پلیس و مجموعه راهداری استان برگزار می‌شود.

مرادی بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی برای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای را از جمله اقداماتی که مجموعه راهداری گیلان نسبت به انجام آن‌ اقدام می‌کند خواند و گفت: تاکنون ۱۱ نقطه خطرآفرین جاده‌ای در گیلان رفع شده است که ۵ نقطه آن در شهرستان رشت، یک نقطه در رضوانشهر، ۳ نقطه در فومن و ۲ نقطه در ماسال قرار داشت.

وی نصب سرعت گیرهای استاندارد و چراغ‌های چشمک‌زن را از جمله اقداماتی که در راستای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان گیلان توسط راهداری انجام می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، خط کشی محورها، تعریض شانه جاده‌ها و روکش آسفالت از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه تاکنون برای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان ۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است خاطرنشان کرد: رفع مشکلات ۳ نقطه خطرآفرین جاده‌ای دیگر هم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست انجام است که امیدواریم تا پایان شهریور امسال به اتمام برسد.

مرادی تعامل مستمر مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با پلیس در جهت شناسایی و رفع مشکلات نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در هفته دولت امسال راهداری گیلان در مجموع ۴۶ پروژه را با اعتباری معادل ۲۴۷ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رساند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads