کد خبر: 204216 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 آگوست 2020 - 23:52

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

معرفی ۴۰۱ مورد نانوای متخلف به مراجع قضایی|بیش از ۲۴ هزارکیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از۱۹۴هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹۴ هزار و ۳۳۲ مورد بازدید از اماکن عمومی ، مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام گرفته است، گفت: طی این بازدیدها ۲۴ هزار و ۶۶۰ کیلو مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به تشدید بازدیدها و نظارت ها در زمان شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی چند ماه اخیر به‌ علت شیوع بیماری کرونا و شرایط موجود در استان گیلان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده و در این خصوص بازدیدها، نظارت‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان جدی‌تر از سالهای گذشته می باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که از ابتدای شیوع بحران کرونا تاکنون بیش از ۲۲۸ هزار بازدید از تمامی اماکن عمومی، خدماتی، تجاری و اداری صورت گرفته است، افزود: در این خصوص ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ارایه آموزش‌‍‌های لازم، اقدامات قانونی با متخلفان نیز صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه نتیجه بازدیدهای انجام گرفته در زمان شیوع بیماری کرونا، منجر به معرفی یک هزارو ۴۰۵مورد متخلف به مراجع قضایی شد، اظهار داشت: در طی  این بازدیدها همچنین  ۲۴ هزار و ۶۶۰کیلو مواد غذایی فاسد معدوم و یک هزارو ۱۸۲ واحد نیز تعطیل شد.

دکتر حیدرزاده در ادامه نظارت بر نانوایی‌ها را یکی از نظارت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، عنوان کرد و گفت: در این خصوص طی بازدید از ۸ هزار و ۱۳۵ نانوایی در سطح استان، ضمن معرفی ۴۰۱ مورد متخلف به مراجع قضایی، ۱۴۳ واحد متخلف تعطیل و ۵۵۸ مورد اخطاریه نیزبه واحدهای متخلف به علت عدم رعایت موازین بهداشتی،صادر شده است.

دکتر حیدرزاده در پایان با تاکید بر اینکه به منظورحفظ سلامت آحاد جامعه از کوچکترین خطایی چشم پوشی نخواهیم کرد،از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads