کد خبر: 204212 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 آگوست 2020 - 23:04

در جلسه شورا خمام مطرح شد ؛

نیکو: وظیفه شورا نظارت بر ریز درآمدها و هزینه‌های شهرداری است/ فکور : درخواست شما مغایر با قانون است

ابک نیکو  در یکصد و بیست و دومین جلسه‌ی شورا که ظهر امروز در ساختمان شهرداری برگزار شد با انتقاد از گزارش ارائه‌شده در ۲ برگه A4، آن‌را ناکارآمد قلمداد کرد.

به گزارش خوبان خبر ؛ بابک نیکو  در یکصد و بیست و دومین جلسه‌ی شورا که ظهر امروز در ساختمان شهرداری برگزار شد با انتقاد از گزارش ارائه‌شده در ۲ برگه A4، آن‌را ناکارآمد قلمداد کرد.

 عضو شورای شهر خمام ضمن تقدیر از رییس جدید شورا به‌منظور پیگیری وعده ارائه گزارش مالی شهرداری به شورا، گفت : وظیفه شورا این‌است که بداند ریز درآمدها و هزینه‌ها چگونه بوده و این‌مساله با وجود گذشت ۳ سال از عمر شورای پنجم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سال گذشته ۱ برگه و امسال ۲ برگه ارائه نموده، اما به‌عنوان مثال شهرداری یکی‌از کلانشهرها ۴۰۰ برگه گزارش به شورا ارائه کرده که ۶۰ صفحه از آن به‌صورت خلاصه در سایت رسمی برای مشاهده عموم قرار گرفته است، تصریح کرد :شهرداری مطابق با ماده ۷۹ قانون شهر و شهرداری موظف است به شورا که وظیفه نظارتی برعهده دارد گزارشی تفصیلی ارائه دهد.

به گفته‌ی نیکو، چگونه است که سازمان بازرسی از تمامی هزینه‌های شهرداری خمام مطلع است، اما شورا خیر ؛ چگونه حسابرس و بازرس می‌توانند به مسائل مالی ورود کند، اما شورا نمی‌تواند.

این‌عضو شورا با تاکید بر اینکه حق شورا است که بر تمامی هزینه‌ها نظارت داشته و حسابرس شهرداری باید هرساله تغییر کند، افزود : تاکنون نتیجه گزارش سازمان بازرسی به شورا ارائه نشده و از ریاست شورا خواستار پیگیری این‌مساله هستیم.

شهردار خمام در این‌جلسه در واکنش به اظهارات نیکو، گزارش میزان درآمد و هزینه را وظیفه شهرداری دانسته، اما گزارش ریز آن‌را خارج‌از وظیفه شهرداری و درخواستی مغایر با قانون برشمرد.

موسی فکور با بیان اینکه باید ریز درآمدها و هزینه‌ها را از حسابرس مطالبه کنید، خاطرنشان کرد : صورت جامع هزینه و درآمد را مطابق با قانون به شورا اعلام نموده‌ام و ریز نظارت شورا بر بحث مسائل مالی همان مصوبه‌های است که انجام داده‌اید.

 گفتنی است ،در این چلسه گزارشی‌از درآمدها و هزینه‌های شهرداری از سوی شهردار در جلسه شورای اسلامی شهر خمام ارائه شد.

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۱۲

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads