کد خبر: 204180 - تاریخ: دوشنبه، 24 آگوست 2020 - 09:33

راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد انزلی؛ فرصت‌های شغلی جدید در گیلان ایجاد می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح طرح‌های توسعه‌ای در شرایط تحریمی و شیوع کرونا خبر داد و گفت: ۷۰۰ فرصت شغلی در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خوبان، محمد ولی روزبهان ، با بیان اینکه در هفته دولت امسال علاوه بر افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعدد در منطقه آزاد انزلی طرح‌های توسعه‌ای نیز در شرایط تحریمی و شیوع کرونا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند اظهار داشت: ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی حرکت کردن این سازمان در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن شعار جهش تولید را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی برای دستیابی به اهداف خود در زمینه‌های اشاره شده برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

روزبهان فعالیت چشمگیر بنادر منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین در بخش صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز به ویژه در بخش تولید را مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه تصریح کرد: دشمنان با اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی قصد ضربه زدن به کشورمان و اسلام را دارند اما ما می‌توانیم با نگاه به توان داخلی از این چالش‌ها عبور کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در هفته دولت امسال سازمان منطقه آزاد انزلی چه تعداد طرح و پروژه را با چه میزان اشتغالزایی آماده افتتاح و بهره‌برداری دارد ابراز داشت: امسال در منطقه آزاد انزلی ۲۹ پروژه عمرانی – زیرساختی، تولیدی – صنعتی، فرهنگی و خدمات گردشگری افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این تعداد طرح و پروژه را چیزی در حدود بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها از محل منابع سازمان منطقه آزاد انزلی و یا توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین شده شده است.

روزبهان با اشاره به اینکه با تبدیل تهدیدها به فرصت و تکیه بر پتانسیل‌های داخلی کشورمان علاوه بر اشتغالزایی می‌توان از چالش‌های اقتصادی ایجاد شده رهایی پیدا کرد اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی رویکردهای خود را در همین مسیر تعریف و دنبال می‌کند و در این راه از تمام فرصت‌ها استفاده به عمل می‌آورد.

وی استقبال از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را نیز از دیگر رویکردهای سازمان منطقه آزاد انزلی خواند و با اشاره به اینکه این سازمان برنامه‌های حمایتی و تشویقی خوبی در این زمینه‌ دارد گفت: با حمایت این سازمان چندین واحد تولیدی با وجود همه مشکلات تحریمی و شیوع کرونا طرح‌های توسعه‌ای خود را به مرحله اجرا می‌رسانند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برخی از ویژگی‌ها و شاخص‌های برتر این منطقه را نیز برشمرد و عنوان کرد: نزدیکی به قطب جمعیتی کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی، موقعیت مکانی و پتانسیل بسیار بالا در جذب گردشگران داخلی و خارجی از جمله ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads