کد خبر: 204117 - تاریخ: یکشنبه، 23 آگوست 2020 - 09:00

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

رودخانه‌های گیلان برای پیشگیری از وقوع سیلاب ساماندهی می‌شوند

به گزارش خوبان، وحید خرمی، با بیان اینکه در جریان سیلاب‌های گذشته خساراتی در گیلان ایجاد شد و شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از آن برنامه‌های خوبی را در دست اجرا دارد اظهار داشت: رودخانه‌های گیلان برای پیشگیری از وقوع سیلاب ساماندهی می‌شوند و این کار در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان […]

به گزارش خوبان، وحید خرمی، با بیان اینکه در جریان سیلاب‌های گذشته خساراتی در گیلان ایجاد شد و شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از آن برنامه‌های خوبی را در دست اجرا دارد اظهار داشت: رودخانه‌های گیلان برای پیشگیری از وقوع سیلاب ساماندهی می‌شوند و این کار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان طغیان رودخانه‌ها در مناطق مختلف استان پس از بارش‌های شدید باران و سیلابی شدن آن‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا برای ایمن‌کردن رودخانه‌های شرق استان گیلان بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی نیاز است که باید برای تحقق این امر مهم تخصیص داده شود.

خرمی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سنوات اخیر جهت جلوگیری و پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها را با توجه به اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش اثربخش اعلام کرد و ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اقداماتی که تاکنون انجام شده موجبات جلوگیری از وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان گیلان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه معمولاً با بارش‌های شدید باران و در نتیجه سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خساراتی نیز به بخش‌های مختلف وارد می‌شود خاطرنشان کرد: در چند هفته گذشته شاهد بارش بیش از ۴۰۰ میلیمتری باران آن هم در مدت زمان کوتاهی در املش بودیم که مقدار آن طبق گزارشات داده شده بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان یکی از عواملی که زمینه کاهش خسارت‌ها و سیلابی‌ شدن رودخانه‌ها را فراهم کرده است ساماندهی رودخانه‌های استان دانست و ابراز داشت: با اینکه حجم بارش باران در شرق استان گیلان به ویژه منطقه املش بی‌سابقه بود اما سیلاب و یا تخریبی در این شهرستان به وقوع نپیوست.

خرمی از تعیین تکلیف ۵۰ درصد از حریم رودخانه‌های استان گیلان توسط شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و با بیان اینکه انجام این دست از امور همچنان در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار دارد تصریح کرد: رهاسازی آب از سد سفیدرود در ماه اسفند سال گذشته موجب شد از وقوع سیلاب و تخریب در استان جلوگیری شود.

وی گیلان را استانی با مزیت کشاورزی خطاب کرد و با تأکید بر اینکه توجه به تأمین آب مورد نیاز کشت و زرع و استفاده بهینه‌تر از منابع آبی موجود در این استان امری بسیار لازم و ضروری است افزود: ساخت انواع سدهای بزرگ، سدهای لاستیکی و ساماندهی آب‌بندان‌ها نقشی حیاتی در امر کشاورزی استان گیلان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان وجود ۵۴ رودخانه در استان و مشکلاتی که در صورت عدم ساماندهی آنان ایجاد می‌شود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تخریب و رسوب‌آوری‌ این رودخانه‌ها بسیار بالا است در صورت عدم ساماندهی به شکل ناگهانی جاری شده و در مسیر خود خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورند.

خرمی تجهیز و به‌روزرسانی چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاز متعدد در شرق و غرب استان گیلان جهت بهره‌برداری در بخش‌های مختلف را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی خوبی که در این شرکت انجام شد مشکلی در بحث تأمین آب زراعی شالیزارهای استان گیلان پدید نیامد.

انتهای پیام/۶۱۴/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads