کد خبر: 204063 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 آگوست 2020 - 14:17

نماینده مردم رشت در مجلس:

دستگاه‌های اجرایی برای نگهداری املاک خود در سواحل گیلان از بیت‌المال هزینه می‌کنند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی امکانات و املاکی در کنار سواحل دارند که برای حفظ این اموال میلیاردها تومان از بیت‌المال هزینه می‌شود.

به گزارش خوبان،  کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به برخی ویژگی‌های دولت شهید رجایی اظهار داشت: صداقت، پاک‌دستی، تلاش و استفاده از نیروهای پاک‌دست از جمله ویژگی‌های دولت شهید رجایی بود که بعد از ۴۰ سال الگویی برای همه است و امیدواریم همه‌ کسانی‌که امروز در نظام جمهوری اسلامی مشغول ارائه خدمات هستند از این ویژگی‌ها الگو بگیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به ضرورت فروش اموال اضافی دولت گفت: طبق قانون دولت می‌تواند اموال اضافی خود را به‌ فروش برساند از سوی دیگر برخی دستگاه‌های اجرایی دارای امکانات و املاکی اعم از مهمانسرا و ویلا در سواحل هستند که برای حفظ این اموال میلیاردها تومان از بیت‌المال هزینه می‌شود و لیست واحدی از امکاناتی که این دستگاه‌ها در کنار سواحل دارند به ما اعلام نشده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه استان گیلان در اجرای طرح کاداستر نیز عقب‌ ماند افزود: ما در بخش اسناد کاداستر یک بخش شهری داریم اما خانه‌ها و اراضی نسقی یکی از مشکلاتمان است که باعث می‌شود مردم در شهرداری و سایر نهادها سرگردان شوند زیرا نمی‌دانند زمین موردنظر مربوط به کدام نهاد است و در بسیاری از روستاها نیز اراضی فاقد سند هستند و این مردم سرگردانند که آیا زمین مربوط به منابع طبیعی است.

 وی با اشاره به اینکه اراضی گیلان در بخشی مورد توجه زمین‌خواران و در بخشی دیگر مورد توجه حافظان محیط زیست در استان‌های شمالی است گفت: ساماندهی جدی در حوزه زمین‌ها و خانه‌های نسقی باید در دستور کار قرار گیرد و زمین‌ها سنددار شوند البته ناهماهنگی‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف نیز برای مردم مشکل ایجاد کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها با ایجاد شهرک‌های کشاورزی از مزایای این شهرک‌ها استفاده می‌کنند اما گیلان در این حوزه نیز عقب ماند خاطرنشان کرد: در شهرک‌های کشاورزی، اشخاص اجازه ویلاسازی ندارند اما نمی‌دانم چرا این شهرک‌ها در گیلان فعال نمی‌شود و از منابع موجود در این زمینه استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیکاری در کشور به وضعیت بحرانی رسیده است اظهار داشت: با وجود تلاش‌های نظام بانکی اما همچنان در تامین منابع مالی مشکلاتی وجود دارد و روز به روز به تعداد واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل اضافه می‌شود لذا پیشنهاد می‌کنم کارگروهی برای حل مشکلات این حوزه تشکیل شود. 

غلامرضا مرحبا با اینکه در ادارات ثبت املاک شاهد انباشته شدن بخش زیادی از پرونده‌های معوقه هستیم خاطرنشان کرد: پرونده‌های زیادی انباشته شدند اما انتظار داریم دقت و صحت در این حوزه به‌کار گرفته شود و با استفاده از کارشناسان مجرب منافع مردم و‌ دولت فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات کشاورزان در سطح استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم رفع مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: کشاورزان از نظر توان مالی در سطح پایینی هستند و باید راهکاری جدی برای رفع مشکلات آنان اتخاذ شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۶۱۲/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads