کد خبر: 204058 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 آگوست 2020 - 14:08

نماینده عالی دولت در گیلان:

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۴۴ پروژه در هفته دولت | لزوم فروش اموال غیرمنقول مازاد

استاندار گیلان از بهره‌برداری یک‌هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: این میزان، نسبت به سال گذشته به لحاظ اعتباری از رشد ۵۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله رمضانی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به صورت ارتباط تصویری برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به ویژه شهیدان والامقام دولت رجایی و باهنر که اسوه‌های خدمت خالصانه و صادقانه بودند، و نیز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم؛ ماه پیروزی عزت بر ذلت و یادآور نهضت بزرگی که در تاریخ ماندگار شد؛ اظهار داشت: امروز، آرمان های والای نهضت حسینی همچون آزادی و آزادگی و دین داری، جهانی شده و ارادت و عشق به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) بویژه اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در کربلا ، تنها یک واقعه تاریخی و محدود به یک زمان خاص نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در شرایطی به سوگواری و عزاداری مناسبت حزن‌انگیز محرم به عنوان بزرگترین تراژدی تاریخ بشریت می پردازیم که طی حدود شش ماه اخیر، بسیاری از مناسک و آیین های ملی و دینی ما، شکل و ظاهری دیگر گرفته اما لازم است یادآور شوم هرگز، ماهیت آنها تغییر نکرده و نخواهد یافت.

وی با بیان این نکته که برگزاری عزاداری های سرور و سالار شهیدان در ماه محرم با سلامت مردم منافاتی ندارد، گفت: با اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی بویژه شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر، می توان این آیین ماندگار مذهبی را به شکلی زیبا برگزار کرد.

استاندار گیلان بر ضرورت ارائه محتوای مناسب و نشان دادن جلوه هایی زیبا از عزاداری به سبک و سیاقی متناسب با شرایط امروز کشور توسط رسانه ها و صدا و سیما تأکید و تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی به ویژه ادیان، مذاهب و بسیاری از ملت‌های دیگر که امام حسین (ع) را اسوه‌ی خود در آزادی و جوانمردی می‌دانند، نیز الگو و نمونه باشد.

وی با بیان اینکه در جریان مقابله با کرونا به‌دلیل قرار داشتن نخبگان، دانشگاهیان، روحانیون، هنرمندان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در کنار یکدیگر، موفق شدیم مشکلات عمده در هفته‌های نخست شیوع بیماری را پشت سر بگذاریم، افزود: همراهی آحاد جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی و نقش آفرینی گروه های مردمی، نمایشی ماندگار از همبستگی در تاریخ ایران است و انتظار می‌رود استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌ها را به عنوان مهمترین مولفه در پیشگیری و شیوع این بیماری همچون گذشته تداوم بخشند و بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 زارع به مناسبت پیش‌روی اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این روز فرصت مناسبی برای قدردانی مجدد از تلاش های پزشکان و دیگر همت‌گران کادر درمان و حوزه سلامت بویژه در جریان مقابله با کروناست.

وی با اشاره به اینکه امسال در شرایطی به استقبال هفته دولت می رویم که این مناسبت، از یکسو با ایام محرم تقارن یافته و از سوی دیگر با دشواری های ناشی از شیوع کرونا مواجه ایم، گفت: بر این مبنا لازم است برنامه هایی که برای گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده، با درنظرگرفتن این موضوع باشد و در این راستا تأکید دارم تا از برگزاری اجتماعات با جمعیت زیاد پرهیز و از بستر فضای مجازی استفاده بیشتری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بهره‌گیری مدیران در این ایام از ظرفیت ارتباط با رسانه ها برای تبیین عملکرد و خدمات انجام شده تأکید و اضافه کرد: گرامیداشت هفته دولت، فرصتی مغتنم برای آگاه سازی مردم از خدمات دولت در بخش های مختلف بویژه در توسعه و آبادانی و افزایش تولیدات کشاورزی و موفقیت های صنعتی متناسب با شعار سال است.

وی از بهره‌برداری یک‌هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته از رشد ۵۵ درصدی برخوردار شده و از مجموع این اعتبارات، یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده که در حوزه های شیلات، جهاد کشاورزی ،گردشگری، صنعت و معدن و نیز منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری شده است.

استاندار گیلان تشریح دستاوردها و موفقیت ها را موجب افزایش امید در مردم و دلگرمی بیشتر کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار دانست و افزود: تداوم این رویکرد به طور قطع منجر به سرعت گرفتن چرخه تولید کشور ، رونق تولید و تحقق شعار راهبردی جهش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت با همراهی مدیران، کارکنان و همکاری سایر قوا به ویژه مردم در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب توانست تاب آوری مقابل دشمنی ها را اثبات کند و آثار زیانبار تحریم ها را کاهش دهد، گفت: بیان هنرمندانه موفقیت ها و دستاوردها، موجب یأس تحریم کنندگان و امیدواری مردم سرافرازمان می‌شود.

 زارع با تأکید براینکه اتکاء به ظرفیت ها و توانمندی‌های داخلی، آزادسازی و فعال کردن ظرفیت های نیمه فعال اقتصادی در استان و استفاده از مشارکت های مردمی باید مورد توجه جدی مدیران باشد، افزود: در سایه همگرایی و هماهنگی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی، توانستیم در رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای نیمه فعال رتبه سوم را بین ۳۱ استان کشور کسب کنیم و به یقین؛ با تداوم تلاش‌های مضاعف، افقی روشن برای گیلان و کشور ترسیم خواهد شد.

وی فروش اموال غیرمنقول مازاد و مولدسازی در استان، مستندسازی و ثبت اموال در سامانه شادا را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۱ درصد از روند ثبت در سامانه محقق شده که انتظار می‌رود در راستای تحقق بودجه و اجرای قانون دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران با جدیت در شناسایی و معرفی همکاری کنند تا به عنوان استان برتر در این حوزه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به استقرار اکیپ‌های اداره کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری در دستگاه‌های اجرایی به منظور استمرار نظارت بر عملکرد نیمه نخست سال ۹۹ دستگاه‌ها پس از هفته دولت اشاره کرد و گفت: در صورت اثبات مصادیق تخلف و سهل انگاری با مدیران و کارکنان متخلف، برخورد قاطع و قانونی و از افراد موفق تقدیر خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نقشه‌برداران درون دستگاهی برای کاهش هزینه‌های این حوزه و مدیریت منابع، تسریع در بارگذاری و جانمایی اموال و املاک در سامانه جامع ثبت اسناد و املاک، پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تسریع در اجرا و اتمام طرح حدنگاری (کاداستر) تا پایان سال جاری و نیز مشارکت در جلب مشارکت کارکنان و مردم در اجرای طرح بنای نور ستاد عتبات عالیات تأکید کرد.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع و حضور میدانی مدیران و فرمانداران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم و نظارت بر تسریع اجرای پروژه‌ها را مورد تأکید قرار داد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads