کد خبر: 204052 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 آگوست 2020 - 09:23

معاون علوم پزشکی گیلان:

مسافرت نکنید/ شهرهای گیلان با قرمز شدن فاصله زیادی ندارد

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به احتمال افزایش مسافرت ها طی هفته پیش رو، یادآور شد: علاوه بر پنج شهرستان قرمز، فاصله سایر شهرستان ها با قرمز شدن زیاد نیست.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: یکی از شهرستان های گیلان از وضعیت قرمز خارج شده و هم اکنون آستارا، لاهیجان، لنگرود، رشت و رودسر قرمز هستند.

وی فاصله سایر شهرستان ها با قرمز شدن را زیاد ندانست و افزود: از هموطنان می خواهیم به گیلان مسافرت نداشته باشند و هم استانی ها از ترددهای غیر ضروری بین شهرها پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ماسک زدن را یک اصل مهم و اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: از مردم می خواهیم حتما فاصله گذاری فیزیکی را به ویژه در اماکن سربسته و شلوغ رعایت کنند.

حیدرزاده، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۰ بیمار کرونای در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: روز گذشته ۷۰ بیمار ترخیصی داشتیم لذا اگر مردم پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن را رعایت کنند، کم کم از تعداد بستری های ما کاسته می شود.

وی با اشاره به احتمال افزایش مسافرت ها طی هفته پیش رو، یادآور شد: آمارها نشان می دهد افزایش مسافرت ها با افزایش بیماران بستری شده رابطه مستقیم دارد و لذا طی این هفته و هفته آینده اگر مسافرت داشته باشیم، مجددا آمار بیماران کرونایی گیلان بالا می رود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads