کد خبر: 204047 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 آگوست 2020 - 09:19

ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری‌پور ، با اشاره به کشف و ضبط ۶۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: پرسنل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در تمام مناطق تحت مدیریت نسبت به انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر اقدام می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از ورود پیش قراولان پرندگان مهاجر به سمت مناطق و تالاب‌های استان گیلان نیز خبر داد و تصریح کرد: با تلاش پرسنل سختکوش این یگان بیش از ۴ هزار و ۸۵۰ مورد ادوات صید شکار هم از متخلفان در حین ارتکاب جرم در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان جمع‌آوری شده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون با تعداد ۱۹۰ مورد تعارضات به اراضی ملی و حفاظت شده حین تصرف غیر‌مجاز و یا تغییر‌کاربری برخورد شده است عنوان کرد: پرونده این تخلفات جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال و یگان حفاظت محیط زیست گیلان موفق به رفع تصرف بیش از ۱۸ و نیم هکتار از این اراضی شد.

وی رصد میدانی مناطق تحت مدیریت و تالاب‌های گیلان و ورود نخستین گروه از پیش‌قراولان پرندگان مهاجر از نوع خوتکا پرسفید به استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این پرندگان تحت حفاظت کامل پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان قرار دارند و هرگونه شکار و زنده‌گیری آن‌ها به هر روشی تخلف محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ورود این پرندگان را نشانگر آغاز مهاجرت گسترده سایر پرندگان از جمله مرغابی‌سانان و سایر گونه‌های مهاجر به استان تلقی کرد و ابراز داشت: باتوجه به شرایط و اقدامات بسیار مناسب این یگان در ایجاد بستر امن و ارامش نسبی انتظار می‌رود امسال شاهد ورود تعداد بیشتری از انواع این پرندگان مهاجر باشیم.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد ورود و زمستان‌گذرانی تعداد زیادی فلامینگو در تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق و پناهگاه حیات وحش سلکه بودیم گفت: از تمام علاقه‌مندان به طبیعت و مردم بافرهنگ گیلان نیز انتظار داریم در این میزبانی از پرندگان مهاجر و مخلوقات زیبا و کم‌نظیر خداوند محیطبانان گیلان را یاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان بر نقش آحاد مردم در حفظ و حراست مطلوب از موهبت‌های طبیعی نیز تأکید کرد و ابراز داشت:‌ به طور قطع نگهداری از منابع با ارزش طبیعی یک جامعه تنها از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه آحاد مردم با مشارکت مؤثر خود در این مسیر نقش بسیار به سزایی را بر عهده دارند.

اکبری‌پور کسب موفقیت‌های جدید توسط عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: طبق اعلام فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با حمایت‌های مدیرکل استان در سه ماهه نخست امسال از لحاظ عملکردی در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads