کد خبر: 204004 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 آگوست 2020 - 10:21

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت:بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات و تعهدات آن برخوردارند.

به گزارش خوبان، علی حسین نژاد ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی استان  هستند که از این تعداد بیش از ۴۱۶ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۳۶ هزار مستمری بگیر گیلانی به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش این سازمان بوده و از خدمات و تعهدات مربوطه برخوردارند.

او  با اشاره به وجود ۴۱۶هزار و ۷۲۳ بیمه شده اصلی و ۱۳۶هزار و ۱۲۳ مستمری بگیر تحت پوشش ، افزود: با احتساب افراد تحت تکفل این گروه‌ها، تعداد یک میلیون و ۲۳۳ نفر از جمعیت استان گیلان در عائله تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: ۲۴۳ هزار و ۵۱ بیمه شده اجباری، ۷۱هزار ۲۸۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد در بخش‌های مختلف، ۲۲هزار و ۳۶۴ نفر بیمه شده اختیاری، ۲۷هزار و ۷۲۷ کارگر ساختمانی، ۳۰هزار و ۱۶۴ راننده و افزون بر ۸هزار نفر قالیباف و فعالان صنایع دستی  از  بزرگترین گروه‌های بیمه شدگان اصلی استان هستند.

حسین نژاد افزود:  تا پایان خردادماه سال جاری نیز ۹۲هزار و ۸۹۴ بازنشسته، ۶هزار و ۹۸۳ ازکارافتاده و ۳۶هزار و ۲۴۶ بازمانده نیز مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل داده اند که پیش بینی می‌ شود این تعداد تا پایان شهریور ماه به ۱۳۸ هزار نفر افزایش یابد.

او  در بخش دیگری از سخنان خود اشاعه و توسعه خدمات الکترونیکی، حذف اعتبار دفترچه‌های درمانی، امکان نام نویسی بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری برای کارفرمایان، اخذ استعلام سوابق بیمه‌ای برای ادارات و موسسات در این بستر و تلاش برای کاهش مراجعات به ویژه در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا را از اقدام های برجسته سازمان تامین اجتماعی قلمداد کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد ابلاغ‌ها، فیش‌های حق بیمه و لیست‌های ارسالی اینترنتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان تصریح کرد:  تامین اجتماعی استان در بخش بیمه‌ای با حدود ۸۰۰ نفر پرسنل و یک واحد ستادی، ۲۸ شعبه اجرایی، ۷ واحد اقماری و ۱۰ کارگزاری رسمی، امر ارائه خدمات و تعهدات به بیش از یک میلیون و ۲۳۳هزار نفر از جمعیت استان را برعهده دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads