کد خبر: 203991 - تاریخ: دوشنبه، 17 آگوست 2020 - 20:30

«شهرموزه خاویار» در بندر کیاشهر گیلان راه‌اندازی می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: مجموعه ۸ هکتاری بندر کیاشهر جهت راه‌اندازی شهر موزه خاویار به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خوبان خبر ، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران از فراخوان واگذاری مجموعه ۸ هکتاری بندر کیاشهر خبر داد و اظهار داشت: طبق این فراخوان، پروژه مجموعه گردشگری، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی شهر موزه ملی خاویار ایران با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه تاریخی بندر کیاشهر راه‌اندازی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به قدمت مجموعه تاریخی شهر کیاشهر گفت: ۱۲ بنای مربوط به این مجموعه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و در حوزه صنعت، شیلات و ماهیان خاویاری نیز دارای سوابق است و از ظرفیت‌های این مجموعه می‌توان در راستای شکوفایی فرهنگی و ایجاد قطب گردشگری در منطقه استفاده کرد.

جهانی به ضرورت راه‌اندازی شهر موزه خاویار در مجموعه تاریخی بندرکیاشهر اشاره کرد و گفت: فضاها و ظرفیت‌هایی همچون اقامتگاه بوم‌گردی، مرکز تجاری ملی و بین‌المللی، بورس خاویار، راه‌اندازی مرکز فرهنگی و تفریحی، رستوران و آداب پذیرایی خاویار نیز در شهر موزه خاویار پیش‌بینی شد که با مشارکت بخش خصوصی به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجموعه ۸ هکتاری بندر کیاشهر هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری قرار دارد گفت: در راستای ساماندهی این مجموعه سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولان این شرکت، رئیس دادگستری گیلان و معاون شورای حفظ بیت‌المال برگزار کردیم و قرار شد که این مجموعه برای رونق گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/۶۱۲/ش

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads