کد خبر: 203975 - تاریخ: دوشنبه، 17 آگوست 2020 - 10:14

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

پرداخت ۱۰۹ میلیارد تومان به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خوبان، عباس علیزاده با بیان اینکه این تسهیلات به ۹ هزار پرونده مربوط به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا با حمایت از ۱۲ هزار شغل پرداخت شده است، افزود: تا کنون ۲۲ هزار پرونده با تسهیلات ۳۵۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

وی بیشترین پرونده های معرفی شده به بانک ها را مربوط به صنعت و معدن با چهار هزار و ۸۰۵ فقره و کمترین پرونده را مربوط به مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات فناوری با ۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات توسط ۱۷ موسسه عامل که جزو بانک‌های دولتی و غیردولتی هستند، انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان؛ بالاترین میزان پرداخت مربوط به بانک ملی با سه هزار و ۷۰۰ پرونده و کمترین پرداخت با ۴۳ میلیارد تومان متعلق به بانک کارآفرین با ۳۰ میلیون تومان بوده است.

وی با یادآوری اینکه تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا به ۱۴ رسته شغلی پرداخت می شود، اظهار داشت: ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط در دو مرحله بیمه شدگان و غیر بیمه شدگان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان ثبت نام متقاضی برای دریافت تسهیلات تا هنگام پرداخت در مجموع مهلت ۱۵ روزه برای تایید دستگاه های اجرایی و پرداخت از سوی بانک ها تعیین شده است،  بیان کرد: طی حدود دو هفته از زمان ثبت نام متقاضی تا دریافت کد رهگیری در صورت واجد شرایط بودن باید پرداخت تسهیلات انجام شود.

 علیزاده به میزان تسهیلات پیش بینی شده در هر بخش اشاره و اظهار کرد: دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ شش میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می کنند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
  وی ادامه داد: همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل هایی که دولت مشخص کرده و موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: برای مشاغلی همچون رانندگان که به صورت خویش فرما کار می کنند نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان یادآورشد: پرداخت این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و در دوره ۲۴ ماهه باز پرداخت آن انجام خواهد شد اما برای دریافت این تسهیلات، دولت قوانین سهلی را در شیوه‌نامه مربوطه تعیین کرده است و انتظار می‌رود بانک‌های عامل با عمل به شیوه‌نامه در خصوص پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان نیز تسریع نمایند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads