کد خبر: 203969 - تاریخ: دوشنبه، 17 آگوست 2020 - 09:39

مدیر کل هواشناسی گیلان :

افزایش بارندگی ها از عصر امروز در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان از افزایش بارندگی ها از عصر امروز خبر داد و به شالیکاران و کارخانه داران شالیکوبی توصیه کرد تمهیدات لازم را در این زمینه بیاندیشند.

به گزارش خوبان، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی از عصر امروز شاهد بارش شدید باران خواهیم بود و این بارش ها تا اواخر روز چهارشنبه  در استان ادامه دارد.

او  از کاهش ۴ تا ۹ درجه‌ای دمای هوا  خبر داد و افزود:  شالیکاران باید برای جلوگیری از خسارت به شالی‌های درو نشده، خروجی شالیزار‌ها را باز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان وزش باد، رعد و برق، مه آلودگی هوا و بارش تگرگ را از وضعیت  جوی استان تا روز چهارشنبه  اعلام کرد.

 دادرس همچنین به شهروندان توصیه کرد: به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، از استقرار در نزدیکی رودخانه ها، خودداری کنند.

او با بیان اینکه  دریای خزر  نیز در این مدت برای شنا و فعالیت های دریایی نامناسب است،تصریح کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان ۲۱درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی هوا نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی  گیلان به شالیکاران توصیه کرد: با توجه به شدت بارش‌ها  برایامروز و فردا  زهکش‌ها و خروجی شالیزارهایشان را باز کنند تا آب باران به خسارت‌هایی که درو نشده اند خسارت وارد نکند.

دادرس همچنین از کارخانه داران شالیکوبی ها خواست در صورتی که شلتوک های برداشت شده در محیط های باز قرار دارند ، حتما برای جلوگیری از خسارت ناشی از بارش باران نسبت به جابه جایی آنها به مکان های سرپوشیده اقدام  و یا روکش پلاستیکی مانع از خسارت شوند.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads