کد خبر: 203915 - تاریخ: شنبه، 15 آگوست 2020 - 08:40

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد

– معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تمدید مهلت نام‌نویسی “سامانه کارا”گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ کارگاه اقتصادی پس از شیوع کرونا در گیلان زیان دید.

به گزارش خوبان، آرش فرزام‌صفت ، با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی و بسیاری از کسب‌وکارها دچار مشکلاتی شدند اظهار داشت: طبق آمارها تاکنون ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشمولان و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حمایت دولت برای پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در دوران شیوع ویروس کرونا و رکود را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دولت با وجود تمام مشکلات و تنگناهای اقتصادی و مالی که به جهات مختلف با آن مواجه است اهتمام ویژه‌ای در این کار دارد.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه آسیب‌ها و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا تنها مختص استان گیلان و کل کشورمان نبوده و این پدیده یک بحران جهانی و در ابعاد وسیع محسوب می‌شود تصریح کرد: ایجاد اختلال در فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی به علت شیوع کرونا امری است که وقوع آن اجتناب‌ناپذیر است.

وی نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را متذکر شد و با اشاره به اینکه دولت و دستگاه‌های ذیربط برای تحقق این امر تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند اظهار داشت: برای استان گیلان معادل هزار و ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات جهت مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا لحاظ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از نام‌نویسی متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه کرونا در سامانه کارا و پرداخت این منابع به افراد مشمول خبر داد و افزود: مهلت نام‌نویسی و ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کرونا تا پایان مرداد تمدید شده است و افراد می‌توانند برای انجام این کار اقدام کنند.

فرزام‌صفت آسیب‌دیدن بیش از هزار و ۵۰۰ کارگاه اقتصادی در سطح استان گیلان به جهت شیوع ویروس کرونا را متذکر شد و اظهار داشت: در راستای اختصاص تسهیلات حمایتی دولت تعداد زیادی از بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی در سامانه اعلام شده ثبت‌نام و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کردند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads