کد خبر: 203912 - تاریخ: شنبه، 15 آگوست 2020 - 08:38

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

«واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در گذشته قطب تولیدات نساجی در کشور بود گفت: واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش، قاچاق کالا را از جمله پدیده‌های شوم اقتصادی که بر روی تولیدات داخلی کشورها تأثیرات مخربی بر جای می‌گذارد تلقی کرد و اظهار داشت: از دهه ۸۰ به این طرف به علت واردات بی‌رویه اقلام نساجی، صنعت نساجی گیلان دچار رکود شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از تبعات قاچاق کالا را وارد آمدن ضربه به چرخه تولید و صنعت کشور اعلام کرد و در همین زمینه ابراز داشت: ایجاد اختلال در فرآیندهای تولیدی، از بین رفتن اشتغال ایجاد شده و یا کاهش فرصت‌های شغلی از جمله آثار منفی قاچاق کالا محسوب می‌شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه واردات بی‌رویه نه تنها بر روی منسوجات نساجی تولید داخل کشور بلکه بر روی صنعت نساجی پویای استان گیلان نیز تأثیر گذاشت تصریح کرد: پوشش، ایران‌پوپلین، ایران برک، خاور و فومنات از جمله واحدهای بسیار فعال صنعت نساجی استان گیلان به شمار می‌رفتند.

وی لطمه خوردن و آسیب واحدهای نساجی موجود در استان گیلان از واردات بی‌رویه اقلام نساجی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مقابله با قاچاق کالا برنامه‌ها و طرح‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند از گسترش این پدیده شوم اقتصادی جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان در راستای حفظ و ایجاد هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی جدید را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تحقق این دسته از اهداف اهتمام و توجه بسیار خوبی دارد.

دلق‌پوش احیاء و برگرداندن واحدهای نساجی استان گیلان به چرخه تولید و صنعت و برنامه سازمان صمت استان برای این موضوع را متذکر شد و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالان این بخش حمایت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف به‌عمل می‌آورد تا صنعت نساجی استان مانند گذشته احیاء شود.

وی برگزاری جلسات رونق تولید و رفع موانع تولید و پیگیری‌های سازمان صمت برای بررسی و حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را راهکاری بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا تسهیلات بسیار خوبی نیز پرداخت می‌شود که بدون شک آثار بسیار مثبتی در بخش تولید به بار می‌آورد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام اینکه صنعت نساجی در استان توجیه اقتصادی و جغرافیایی بسیار بالایی داشته و باید تلاش کنیم تا این صنعت مجدداً احیاء شود تصریح کرد: در استان گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور اقدامات و کارهای مؤثرتری در حوزه رفع موانع تولید انجام شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads