کد خبر: 203875 - تاریخ: جمعه، 14 آگوست 2020 - 22:47

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

وضعیت قرمز کرونایی در ۶ شهر گیلان/ بیش از ۳۶۰ بیمار بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در ۶ شهرستان این استان، گفت: در حال حاضر ۳۶۷ بیمار کرونایی بستری هستند.

به گزارش خوبان،  آبتین حیدرزاده امروز (جمعه) در گفتگویی با اشاره به وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ شهرستان آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه این شهرستان‌ها بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در حال حاضر ۳۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این تعداد در مقایسه با خرداد ماه افزایش دو برابری داشته است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید کرونا در استان گیلان شناسایی و بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ساده انگاری این بیماری از مهم‌ترین عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان است.

حیدرزاده با اشاره به آمار پایین بیماران بهبود یافته کرونایی در استان طی هفته‌های اخیر، تصریح کرد: کاهش ترخیصی‌های روزانه در گیلان به این معنی است که بیماران با وضعیت وخیم‌تری بستری هستند که مدت درمان آنها طولانی است.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ بیمار کرونایی بهبود یافته از مراکز درمانی گیلان ترخیص شده‌اند، ادامه داد: شستشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از تردد غیر ضرور و استفاده از ماسک ۳ مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads