کد خبر: 203830 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 آگوست 2020 - 08:22

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان گیلان:

خوابیدگی ۳۰ درصد از اراضی شالیزاری گیلان

به گزارش خوبان،  ابراهیم اکبر زاده امروز در جمع خبرنگاران با ابراز ناراحتی از آسیب واردشده به اراضی شالیزاری استان گیلان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد بارش شدید باران در استان گیلان بودیم که منجر به خوابیدگی ۷۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی شده است. وی با […]

به گزارش خوبان،  ابراهیم اکبر زاده امروز در جمع خبرنگاران با ابراز ناراحتی از آسیب واردشده به اراضی شالیزاری استان گیلان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد بارش شدید باران در استان گیلان بودیم که منجر به خوابیدگی ۷۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی شده است.

وی با اشاره به برداشت برنج در ۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گفت: شالیکاران از چند روز گذشته کار برداشت برنج سفید خود را آغاز کرده و بر اساس آمار تاکنون در ۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری برنج برداشت‌شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه بارندگی اخیر به کیفیت برنج آسیب وارد نکرده است، افزود: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات کشاورزان بارندگی در هنگام برداشت است ولی خوشبختانه امسال و براثر بارش‌های صورت گرفته محصول کیفیت برنج آسیب‌ندیده است.

اکبر زاده با درخواست از شالیکاران در خصوص اجتناب از برداشت برنج بیان کرد: از شالیکاران درخواست دارم تا پایان بارندگی‌ها برای جلوگیری از خوابیدگی دوباره شالیزارها از برداشت محصول اجتناب کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads