کد خبر: 203818 - تاریخ: چهارشنبه، 12 آگوست 2020 - 17:10

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۷۰ درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شش هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی به ۲۷۰ نفر افزایش یافته است، گفت: ۷۰ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش خوبان،  ارسلان سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰ درصدی مبتلایان به کرونا در استان گیلان را مسافران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته شاهد ثبات در تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان بوده‌ایم، افزود: میانگین پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان نیز بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه میزان ترخیص نیز به همین مقدار است، گفت: در شش هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی استان گیلان از ۱۵۰ نفر به ۲۷۰ نفر رسیده است.

وی رعایت دستور العمل های بهداشتی را تنها راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و از شهروندان خواست خطر این بیماری را شوخی نگیرندوتصریح کرد: برای شکست ویروس کرونا نیازمند رعایت ۸۵ درصدی دستور العمل بهداشتی در استان گیلان هستیم.

سالاری با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر ۷۵ درصد شهروندان دستور العمل ها را رعایت می‌کنند، گفت: قطعاً برای کنترل و مهار ویروس کرونا نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان گیلانی و مسافران ورودی به این استان هستیم.

کد خبر 4996992
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads