کد خبر: 203755 - تاریخ: دوشنبه، 10 آگوست 2020 - 09:04

فعالیت ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در حوزه تولید برنج؛ ۱۵۱ میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزانسیون گیلان جذب شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در حوزه تولید برنج در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۵۱ میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزانسیون گیلان جذب شده است.

به گزارش خوبان، مسعود الماسی  ، کاهش هزینه تولید و در نتیجه افزایش ارزش افزوده را از جمله اهداف و مؤلفه‌هایی که با تولید مکانیزه محقق می‌شود ذکر کرد و در همین راستا اظهار داشت: تا تاریخ ۳۰ تیر امسال ۱۵۱ میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزانسیون استان گیلان جذب شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه چیزی در حدود ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در امر تولید برنج در استان دخیل هستند عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای افزایش ضریب مکانیزاسیون اقدامات و برنامه‌های خوبی را به اجرا در می‌آورد و در این راستا تسهیلات لازم را به متقاضیان پرداخت می‌کند.

الماسی کشت برنج در سطح ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه تولید مکانیزه برنج هزینه‌های این محصول را کاهش می‌دهد تصریح کرد: معمولاً فرآیند برداشت محصول برنج از مردادماه آغاز و به طور میانگین ۷۵۰ هزار تن برنج سفید نیز در استان گیلان تولید می‌شود.

 وی بحران شیوع ویروس کرونا، بارندگی‌های زیاد در اواخر سال ۹۸ و سرمای بهاره را از جمله مخاطراتی که بخش کشاورزی گیلان با آن مواجه بود ذکر کرد و ابراز داشت: جهاد کشاورزی در گام نخست تحقق شعار جهش تولید تلاش مضاعفی را در راستای تأمین نهاده‌ها و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر فعالیت‌های زراعی انجام داد.

الماسی شیوع کرونا در کشور و استان گیلان از یک سو و مخاطراتی که به این سبب جمع‌های سنتی و نشاکاران دستی را از سوی دیگر مورد تهدید قرار می‌داد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: توسعه مکانیزاسیون که همواره از اهداف مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود امسال به کمک بخش کشاورزی و فرآیند تولید برنج آمد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به استان سخن گفت و با اشاره به اینکه معادل ۸٫۱۴ درصد از اعتبارات جذب شده است خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی وظیفه و رسالتی خطیر در راستای تحقق بیانیه مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن شعار جهش تولید بر عهده دارد.

الماسی با بیان اینکه با تلاش و همت کشاورزان گیلانی و مدیریت بهینه سازمان جهاد کشاور‌ی استان توانستیم از موانع و مشکلاتی که پیش‌روی ما قرار داشت عبور کنیم اظهار داشت: تسهیلات مکانیزاسیون در راستای خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی در زیر بخش‌های مختلف تولید پرداخت می‌شود که بسیار اثرگذار است.

وی محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات، آبزیان، گلخانه­‌ها، گیاهان دارویی، جنگل و مرتع را از جمله این زیربخش‌های تولیدی تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: اقتصاد گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی و فرهنگ بومی منطقه بر مبنای کشاورزی و انجام امور حول همین محور استوار شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads