کد خبر: 203733 - تاریخ: یکشنبه، 9 آگوست 2020 - 14:55

رئیس سازمان صمت گیلان:

تولید اولین داروی ضد کرونا در رشت/تامین ۱۷ درصد از نیاز‌های دارویی کشور در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: داروی رمد سیویر ، یکی از دارو‌های ضد کرونا برای نخستین بار در کشور در استان تولید می شود.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تولید یکی از دارو‌های ضد کرونا برای اولین بار در کشور در استان آغاز شده است، گفت: شرکت سبحان دارو یکی از موفق ترین شرکت‌های بازار دارویی است که داروی رمد سیویر تولید می کند.

او با بیان اینکه ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور در استان تولید می‌ شود ، افزود: در حال حاضر ۳۲ واحد تولیدات دارویی، آرایشی و بهداشتی در گیلان فعال است.

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: این شرکت دارویی در راستای پویش تولید- تداوم امید ، با ظرفیت و توانمندی‌های مطلوبی که دارد، با داشتن بیش از ۱۵۰ قلم پروانه تولید، در حال حاضر رتبه اول کشوری از لحاظ حجم تعداد تولید و رتبه دوازدهم کشوری از لحاظ فروش را دارا است.

دلق پوش افزود: شرکت سبحان دارو از منظر صادراتی نیز موفق عمل کرده و توانسته است در سطح بین المللی نیز تولیدات خود را عرضه کند و پارسال ۷۰ هزار دلار صادرات داشته است که امیدواریم امسال نیز در زمینه ارز آوری برای کشور موفق‌تر از گذشته عمل کند.

او با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا شرکت سبحان دارو به یاری حوزه سلامت و بهداشت درمان کشور شتافته است، گفت: این شرکت با وجود اینکه محصولات ضدعفونی کننده در خط تولید خود نداشت به سرعت خط تولید خود را به محصولات ضدعفونی تغییر داد و روزانه ۲۰ هزار ژل ضدعفونی تولید و توزیع کرد.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیروی فعال در این شرکت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حوزه فعالیت این شرکت به صورت عمومی در دسته دارو‌های اعصاب و روان است .

فرهاد دلق پوش، با بیان اینکه شرکت داروسازی سبحان دارو یکی از شرکت‌های داروسازی تابعه گروه دارویی برکت در شهر صنعتی رشت است، تصریح کرد: این شرکت در سال ۱۳۵۵ با نام شرکت آرایشی بهداشتی سویران و با مشارکت و دانش فنی، طراحی و ساخته شد و این کارخانه در سال ۱۳۶۰ راه اندازی شد و در سال ۱۳۶۴ به شرکت داروسازی سبحان تغییر نام یافت و پس از تاسیس کارخانه و خطوط تولید جدید در سال ۱۳۸۳ به نام شرکت سبحان دارو (سهامی خاص) ثبت شده است و درسال ۱۳۸۴ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۸۹ نام شرکت با نماد سبحان در فهرست شرکت‌های ثبت شده در سازمان بورس اوراق بهادار درج شده است.

انتهای پیام/م.ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads