کد خبر: 203681 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 آگوست 2020 - 08:49

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های گیلان در سال سالجاری

به گزارش خوبان خبر، محسن محمدی پور در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه خبرنگاران نقش ارزنده‌ای در فرهنگ سازی پرداخت مالیات دارند، اظهار داشت: سال ۹۸ نیز بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که این امر گام مهمی در راستای فعالیت های عمرانی و […]

به گزارش خوبان خبر، محسن محمدی پور در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه خبرنگاران نقش ارزنده‌ای در فرهنگ سازی پرداخت مالیات دارند، اظهار داشت: سال ۹۸ نیز بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که این امر گام مهمی در راستای فعالیت های عمرانی و توسعه ای شهرها و روستاهای استان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: ۹۹ درصد وصول مالیات طی سال ۹۸ در استان تحقق یافته ؛ ضمن آنکه وصول مالیات در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی است.
محمدی پور با بیان اینکه اگر مردم بدانند مالیاتی که می پردازند در چه جاهایی هزینه می شود، با میل و رغبت مالیات را پرداخت می کنند ، توضیح داد : براساس قانون بخشی از مالیات به شهرداری ها و برای پروژه های عمرانی پرداخت می شود .
محمدی پور خاطر نشان کرد: بر اساس قانون یک سوم از مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از مودیان به عنوان عوارض در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد.
محمدی پور همچنین با اشاره به شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: سازمان مالیاتی تلاش کرده با ارائه تسهیلاتی به مودیان در مواردی همچون افزایش مهلت های قانونی ارائه اظهارنامه ها، ثبت اعتراض ها، بخشودگی جرایم بویژه برای اقشار آسیب دیده، یاریگر مردم باشد.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده نمایند نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی نخواهند داشت.
مدیرکل امورمالیاتی گیلان طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را گام مهم دیگر این سازمان در مسیر تحقق دولت الکترونیک عنوان و تصریح کرد: تحقق این امر منجر به کاهش مراجعات غیرضروری مودیان به ادارات مالیاتی و شفاف سازی فرآیندها خواهد شد.
 محمدی پور با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ مالیات عزم ملی را می طلبد تصریح کرد: با افزایش مالیات و پرداخت از سوی افراد با درآمد بالا وابستگی به در آمد نفت کاهش می‌یابد.
 

منبع: خبر شمال 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads