کد خبر: 203627 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 آگوست 2020 - 09:05

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

حدود ۲۳ هزار آسیب دیده از کرونا در گیلان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۲۶ هزار نفر آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گزارش خوبان، عباس علیزاده با بیان اینکه این افراد برای ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت بیمه بیکاری را دریافت می کنند، افزود:  در جریان شیوع کرونا دولت از اسفندماه با کمک پنج هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی اقدام حمایتی خود را از واحدهای تولیدی انجام داد و این میزان کمک به منظور حمایت از کارفرمایان برای واحدهای آسیب‌دیده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد : در مرحله دوم نیز ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دیگر برای واحدهای آسیب‌دیده و خویش فرمایی پیش بینی کرد که سهم گیلان از این میزان یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات به ازای هر نفر بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و واحدهای دیگر متاثر از شیوع کرونا که به دستور دولت تعطیل نشده به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم برای مشاغل غیر رسمی برای کارفرما ۶ میلیون تومان و  به ازای هر خویش‌فرما هشت میلیون تومان در تعیین شده است.

به گفته علیزاده؛ مشاغل غیر رسمی مشاغلی هستند که بیمه تامین اجتماعی نیستند.

وی همچنین در بحث تاکنون افزون بر ۱۵ هزار و ۴۰۱ پرونده بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به ۱۵ بانک و دو موسسه استان معرفی شده اند.

این مسئول افزود : تاکنون ۱۹ درصد از پرونده های معرفی شده به بانک های استان تسهیلات مربوطه را دریافت کرده اند که از این میزان یک هزار و ۳۶۸ پرونده با مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فقط توسط بانک ملی پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی بانک ها موظف هستند تسهیلات مربوطه را به افرادی که به بانک ها  معرفی شده اند ، در سریعتریت زمان ممکن پرداخت کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads