کد خبر: 203581 - تاریخ: دوشنبه، 3 آگوست 2020 - 08:56

فرماندار رشت:

روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهرستان رشت تولید می‌شود/ اجرای طرح روستای بدون زباله

فرماندار رشت با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۷۰۰ تن زباله در سطح شهرستان تولید می‌شود، گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج طرح روستای بدون زباله در روستاها، به دنبال کاهش میزان زباله شهرستان هستیم.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان رشت با اشاره به اینکه خروجی جلسات باید به تناسب گزارش‌ها، نتیجه اقدامات و شناسایی آسیب‌ها، منجر به کسب یک نتیجه موفق شود، اظهار کرد: اتخاذ برخی از تصمیم‌ها برای یک مسئله خاص به صورت مقطعی و کوتاه مدت و برخی نیز برای کسب اهدافی در آینده است که ما در این زمان مشغول پایه گذاری برای تصمیم‌های بلند مدت هستیم.

فرماندار شهرستان رشت، مشکلات کنونی در مبحث سایت زباله سراوان را مربوط به حداقل بیست سال گذشته دانست و افزود: با توجه به تولید روزانه بالغ بر ۷۰۰ تن زباله در شهرستان، نخست باید دلیل میزان بالای تولید زباله را در خانوارها بررسی کنیم و سپس باید با روش‌های برنامه محور، راهکارهایی برای کاهش آن از مبدا بیابیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در خصوص دفن و انتقال زباله، گفت: تامین ماشین آلات، یافتن مکان فیزیکی برای دفن زباله و  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه هستند.

فتح‌اللهی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در رفع مشکلات جامعه، تصریح کرد: هر کاری که با حمایت و همکاری مردم همراه بوده، با موفقیت به سرانجام رسیده است و استفاده از تلاش و ظرفیت سمن‌ها برای حفظ محیط زیست که میراثی برای آیندگان ماست، ضروری می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: می‌توانیم با الگوسازی و فرهنگ‌سازی بسیاری از امور را مدیریت کنیم و در این خصوص یکی از گزینه‌ها، استفاده از کیسه‌های قابل برگشت به محیط زیست به جای کیسه‌های پلاستیکی است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون زباله در برخی از روستاهای شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به بازخورد خوب اجرای این طرح، می‌توانیم هر چند ماه تعداد روستاهایی که این طرح در آنجا قابلیت اجرایی شدن دارد را افزایش دهیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads