کد خبر: 203570 - تاریخ: یکشنبه، 2 آگوست 2020 - 20:02

در جلسه شورای شهر خمام مطرح شد ؛

احمدنیا : شهرداری فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی و تکمیل پروژه‌ها افزایش دهد / نیکو : تظارت بر بحث مالی شهرداری وظیفه‌ شورا است

رئیس شورای شهر خمام اسماعیل احمدنیا بیان اینکه در سال پایانی همانند گذشته باید پیگیر کارهای فرهنگی، عمرانی، ورزشی و دیگر امور شورا باشیم، یادآور شد : شهرداری باید فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی و تکمیل پروژه‌ها بیش‌از گذشته افزایش دهد.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسماعیل احمدنیا ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر خمام  با ابراز امیدواری از آنکه پروژه‌های عمرانی احداث پل خیابان فرهنگ، بازگشایی خیابان ۱۸ متری و ساختمان جدید شورای شهر در سال آخر فعالیت شورای پنجم تکمیل گردند، عنوان کرد : اینکه مطرح کنند کار انتخاباتی انجام می‌دهیم اهمیتی ندارد، چرا که مردم به ما رای داده‌اند و تا آخرین روزی که عضو شورا هستیم موظفیم دست از تلاش بر نداشته و به مردم خدمت کنیم.

رئیس شورای شهر خمام اسماعیل احمدنیا بیان اینکه در سال پایانی همانند گذشته باید پیگیر کارهای فرهنگی، عمرانی، ورزشی و دیگر امور شورا باشیم، یادآور شد : شهرداری باید فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی و تکمیل پروژه‌ها بیش‌از گذشته افزایش دهد.

به گفته‌ی وی، شن‌ریزی و آسفالت معابر، حل مشکل چندین‌ساله کمربندی و اصلاح هندسی میدان ولیعصر (عج) در دستور کار قرار دارد.

همچنین عضو دیگر شورای شهر خمام روند علنی‌شدن جلسات را مثبت ارزیابی نموده و گفت : بارها بر لزوم شفاف‌سازی مزایده و مناقصات توسط شهردار تاکید شده، اما هیچگونه گزارش شفاف مالی و درآمدی به شورا وجود نداشته، که تخلف شهرداری است.

بابک نیکو با بیان اینکه شهردار طبق قانون موظف است پانزدهم هرماه گزارش درآمد و هزینه ماه قبل را با امضای مدیر مالی به شورا تحویل دهد، تصریح کرد : این‌اتفاق در ۳۶ ماه به‌جز یک‌مورد ارایه گزارش ۶ ماهه به‌صورت برگه A4 نیفتاده، که قابل قبول نبوده و شهردار اگر درست کار می‌کند نباید ترس و واهمه‌ای برای ارایه گزارش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر بحث مالی وظیفه‌ی شورا بوده و ما در جریان ریزخرج‌های شهرداری نیستیم، تاکید کرد : جلوی ضرر را هرکجا بگیریم منفعت است، بنابراین این‌کار باید در سال آخر عملی شود تا میزان بدهی‌های شهرداری مشخص گردد.

به گفته‌ی وی، طی نامه‌ای خواسته بودم تا لیست کامل حقوق ماهیانه کارکنان رسمی و قراردادی در اختیار بنده قرار گیرد، که این‌چنین نشد و جالب است که به‌عنوان مثال شخصی بابت اضافه‌کاری روزهای جمعه دریافتی دارد که تاکنون حتی یک روز جمعه را در شهرداری به کار مشغول نبوده است.

نیکو با بیان اینکه ۹۰ درصد از بودجه شهرداری به‌صورت مستقیم از جیب شهروندان و شاید ۱۰ درصد از آن توسط دولت تامین می‌شود، افزود : بسیاری‌از مصوبات شورا همچون پل خیابان بوعلی، کوچه کشاورز و … اجرایی نشده و در بحث جذب بی‌رویه و غیرقانونی نیرو در شهرداری هنوز پاسخ روشنی نگرفته‌ایم که وقتی بالای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود، آیا منابع درآمدی ایجاد شده است یا خیر، یا چرا به نامه شدیدالحن استانداری به شهردار، مدیرمالی و مدیر امور اداری برای اخراج نیروها رسیدگی نشده و حتی نتیجه گزارش سازمان بازرسی به شورا ارایه نگردیده است.

وی همچنین با انتقاد از عدم سکونت شهردار در شهر خمام، خاطرنشان کرد : شهردار مکلف است تا ساعت ۲۰ در شهر باشد و عدم سکونت وی در شهر خمام یک تخلف جدی بوده و حتی این‌اختیار به شورا داده شده تا در این‌خصوص طبق قانون وی‌را از سمت خود عزل نمایند.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۲۶۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads